EUROGRADUATE-Pilotbefragung 2018 EUROGRADUATE Pilot Survey 2018

DOI

Die EUROGRADUATE-Umfrage ist eine einmalige Pilotbefragung unter Hochschulabsolventinnen der Kohorten 2016/17 und 2012/13 in acht europäischen Ländern (Österreich, Tschechien, Deutschland, Griechenland, Kroatien, Litauen, Malta und Norwegen). Das Pilotprojekt strebt an, den Grundstein für eine europaweite Absolventinnenumfrage zu legen. Die Befragung ermöglicht Erkenntnisse zu den Erfahrungen europäischer Absolventinnen während ihres Studiums und deren Auswirkungen auf ihr Berufsleben sowie ihr Leben als europäische Bürgerinnen. Absolventinnen wurden ein Jahr (t +1, Kohorte 2016/17) bzw. fünf Jahre (t +5, Kohorte 2012/13) nach Studienabschluss befragt. Die Hauptthemen der EUROGRADUATE-Pilotbefragung sind: Arbeitsmarktrelevanz, Kompetenzen, (internationale) Mobilität, politische Partizipation und die Fortführung des Studiums. Die Ergebnisse ermöglichen den Vergleich verschiedener Hochschulsysteme in Europa als auch die Untersuchung länderspezifischer Prozesse beruflicher und gesellschaftlicher Integration von Hochschulabsolventinnen. Auf europäischer Ebene können mit diesen Daten die Fortschritte auf dem Weg zum Europäischen Hochschulraum beobachtet und ggf. Bereiche identifiziert werden, in denen Investitionen erhöht und Ressourcen ausgebaut werden sollten.

The EUROGRADUATE survey is a one-off pilot survey of higher education graduates of the cohorts 2016/17 and 2012/13 in eight European countries (Austria, Czech Republic, Germany, Greece, Croatia, Lithuania, Malta, and Norway). The pilot project aims at laying the foundation for a Europe-wide graduate survey. The survey provides insights into the experiences of European graduates during their studies and the impact on their professional lives and their lives as European citizens. Graduates were surveyed one year (t +1, cohort 2016/17) or five years (t +5, cohort 2012/13) after graduation. The main topics of the EUROGRADUATE pilot survey are: labour market relevance, skills, (international) mobility, political participation, and further studies. The results alllow comparing different higher education systems in Europe as well as analysing country-specific processes of vocational and social integration of higher education graduates. At the European level, these data can be used to monitor progress towards the European Higher Education Area and, where appropriate, to identify areas where investment should be increased and resources expanded.

Self-administered questionnaire: Web-based

Österreich T+5: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Austria T+5: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Österreich T+1: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Austria T+1: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Tschechien T+5: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Czechia T+5: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Tschechien T+1: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Czechia T+1: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Deutschland T+1: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Germany T+1: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Griechenland T+5: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Greece T+5: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Griechenland T+1: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Greece T+1: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Kroatien T+5: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Croatia T+5: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Kroatien T+1: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Croatia T+1: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Litauen T+5: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Lithuania T+5: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Litauen T+1: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Lithuania T+1: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Malta T+5: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Malta T+5: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Malta T+1: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Malta T+1: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Norwegen T+5: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Norway T+5: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Norwegen T+1: Computergestütztes Web-Interview (CAWI)

Norway T+1: Computer Assisted Web Interview (CAWI)

Österreich T+5: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen fünf Jahre nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) -- Jahrgänge 2012/2013. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenthaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen. Private Universitäten wurden in die Pilotstudie nicht einbezogen.

Österreich T+1: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen fünf Jahre nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) -- Jahrgänge 2012/2013. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenthaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen. Private Universitäten wurden in die Pilotstudie nicht einbezogen.

Tschechien T+5: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen fünf Jahre nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2012/2013. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenthaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Tschechien T+1: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen ein Jahr nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2016/17. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenhaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Deutschland T+1: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen ein Jahr nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2016/17. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenhaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Griechenland T+5: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen fünf Jahre nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2012/2013. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenthaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Griechenland T+1: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen ein Jahr nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2016/17. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenhaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Kroatien T+5: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen fünf Jahre nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2012/2013. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenthaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Kroatien T+1: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen ein Jahr nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2016/17. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenhaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Litauen T+5: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen fünf Jahre nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2012/2013. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenthaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Litauen T+1: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen ein Jahr nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2016/17. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenhaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Malta T+5: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen fünf Jahre nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2012/2013. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenthaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Malta T+1: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen ein Jahr nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2016/17. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. In Malta wurde eine Vollerhebung an den beiden wichtigsten Hochschulen (University of Malta und MCAST) durchgeführt, es waren keine Stichproben erforderlich. Andere Institutionen wurden nicht einbezogen, da sie nur einen sehr kleinen Teil der Bevölkerung ausmachen.

Norwegen T+5: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen fünf Jahre nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2012/2013. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenthaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Norwegen T+1: Zur Grundgesamtheit eines Landes gehören alle Absolventinnen ein Jahr nach ihrem Bachelor- bzw. Masterabschluss (ISCED 6, ISCED 7) - Jahrgänge 2016/17. Absolventinnen von Bachelorstudiengängen auf ISCED 5-Niveau zählen zur Grundgesamtheit, wenn sie an einer Hochschule absolviert wurden, die auch Studiengänge anbietet, die mindestens ISCED 6 entsprechen. Die Zugehörigkeit zur Grundgesamtheit ist unabhängig vom gegenwärtigen Aufenhaltsort, der Vorbildung, dem vorherigen Immatrikulationsstatus (Voll-, Teilzeit-, Fernstudium), der Trägerschaft der Hochschule (staatlich, privat), dem Geburtsland und der Nationalität der Absolvent*innen.

Austria T+5: The population of a country includes all graduates five years after their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) -- examination year 2012/2013. Graduates of programmes at ISCED 5 level belong to the population if they have been completed at a higher education institution that also offers programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), country of birth and nationality of the graduates. Private universities were not included in the pilot study.

Austria T+1: The population of a country includes all graduates five years after their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) -- examination year 2012/2013. Graduates of Bachelor programmes at ISCED 5 level belong to the population if they have been completed at a higher education institution that also offers programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), country of birth and nationality of the graduates. Private universities were not included in the pilot study.

Czechia T+5: The population of a country includes all graduates five years after their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examinate year 2012/2013. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Czechia T+1: The population of a country includes all graduates five years after their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examinate year 2012/2013. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Germany T+1: The population of a country includes all graduates one year after obtaining their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examination year 2016/17. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Greece T+5: The population of a country includes all graduates one year after obtaining their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examination year 2016/17. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Greece T+1: The population of a country includes all graduates one year after obtaining their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examination year 2016/17. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Croatia T+5: The population of a country includes all graduates one year after obtaining their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examination year 2016/17. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Croatia T+1: The population of a country includes all graduates one year after obtaining their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examination year 2016/17. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Lithuania T+5: The population of a country includes all graduates one year after obtaining their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examination year 2016/17. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Lithuania T+1: The population of a country includes all graduates one year after obtaining their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examination year 2016/17. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Malta T+5: The basic population of a country includes all graduates five years after their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examinate year 2012/2013. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. The membership in tge population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Malta T+1: The population of a country includes all graduates one year after obtaining their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examination year 2016/17. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Norway T+5: The population of a country includes all graduates one year after obtaining their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examination year 2016/17. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Norway T+1: The population of a country includes all graduates one year after obtaining their Bachelor's or Master's degree (ISCED 6, ISCED 7) - examination year 2016/17. Graduates of Bachelor's degree programmes at ISCED 5 level belong to the basic population if they have been completed at a higher education institution that also offers degree programmes that correspond to at least ISCED 6. Belonging to the population is independent of the current place of residence, previous education, previous matriculation status (full-time, part-time, distance learning), sponsorship of the university (state, private), country of birth and nationality of the graduates.

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Geschichtete Zufallsauswahl; Vollerhebung; Wahrscheinlichkeitsauswahl: Geschichtete Klumpenauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.21249/dzhw:egr2018:2.0.0
Related Identifier IsNewVersionOf https://doi.org/10.21249/dzhw:egr2018:1.0.0
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.21249/dzhw:egr2018:2.0.0
Provenance
Creator Maurer, Sigi; Unger, Martin; Jühlke, Robert; Meng, Christoph; Mühleck, Kai; Oelker, Stefanie; Van Der Velden, Rolf; Wessling, Katarina; Research Centre For Education And The Labour Market (ROA); Deutsches Zentrum Für Hochschul- Und Wissenschaftsforschung (DZHW); Institut Für Höhere Studien (IHS); Agency For Science And Higher Education Of Croatia (ASHE); CApStAn Linguistic Quality Control (CApStAn); Centre For Higher Education Studies (CHES); DESAN Research Solutions (DESAN); Faculty Of Law Of The University Of Zagreb (UZ); GESIS Leibniz-Institut Für Sozialwissenschaften (GESIS); Research And Higher Education Monitoring And Analysis Centre (MOSTA); National Commission For Further And Higher Education Of Malta (NCFHE); Nordic Institute For Studies In Innovation, Research And Education (NIFU); Panteion University Of Social And Political Sciences (UPSPS)
Publisher German Centre for Higher Education Research and Science Studies (DZHW)
Contributor Hoffstätter, Ute; Wallis, Marten; Niebuhr, Johanna; FDZ-DZHW
Publication Year 2021
Funding Reference Europäische Kommission
OpenAccess true
Representation
Resource Type Dataset
Version 2.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Czech Republic; Malta; Czech Republic; Germany; Norway; Austria; Croatia; Lithuania; Greece; Austria