The Student Attitude Survey

DOI

Politische Einstellungen und hochschulpolitisches Verhaltenamerikanischer Studenten. Themen: Attribute eines idealen Professors und Image der Professoren ander Hochschule; Kontakte und Kommunikation mit Hochschullehrern;Selbstbild der Studenten; Bewertung der Studienbedingungen, derAusbildung, der Forschung, der Lehre, des Massenbetriebs und derakademischen Freiheit an der Universität; wichtigste Ziele derUniversitätsausbildung; Gründe für die Wahl des Hochschulorts;Einschätzung der Reformbedürftigkeit der amerikanischen Gesellschaft;wichtigste Probleme der Universität; Förderung des kreativen undkritischen Denkens der Studenten durch die Professoren; Bewertungangemessener Methoden studentischen Protestes; Sympathie für dieStudentendemonstrationen an der Berkeley University; eigene politischeAktivitäten und Bereitschaft zur Teilnahme an Demonstrationen;Einstellung zur Bürgerrechtsbewegung, zum Vietnamkrieg, zur Sexualität,zur Kirche und zum Staat; Beurteilung der Wirkung politischer Protestegegen den Vietnamkrieg; wahrgenommene Betrügereien bei Studenten;Beurteilung der Studentenzeitung; Studiendauer; tägliche Studienzeit;Leistungsnachweise; Notendurchschnitt; Berufsziel; Werkstudent;politische Orientierung und Einstellungsänderung seit Studienbeginn;Mitgliedschaft in hochschulpolitischen Gruppen; soziale Herkunft undEinfluß der Eltern auf die Entscheidung zum Studium; Kontakt zu denEltern und politische Diskussionen; Parteipräferenz der Eltern;Mediennutzung. Diverse Skalen: U. a. Studienzufriedenheit, Dogmatismus und Demokratie. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Rasse; Familienstand;Familienzusammensetzung; Kinderzahl; Konfession; Religiosität;Haushaltseinkommen; Wohnsituation; regionale Herkunft; Militärdienst.

Political attitudes and college political conduct of American students. Topics: Attributes of an ideal professor and image of the professorsat the college; contacts and communication with college instructors;self-image of students; evaluation of study conditions, education,research, instruction, mass operation and academic freedom at theuniversity; most important goals of university education; reasons forthe choice of the university city; assessment of the need for reform ofAmerican society; most important problems of the university; promotionof creative and critical thinking of students by professors; evaluationof appropriate methods of student protest; sympathy for the studentdemonstrations at the Berkeley University; personal politicalactivities and willingness to participate in demonstrations; attitudeto the civil rights movement, the Vietnam war, sexuality, the churchand the government; judgement on the effect of political protestagainst the Vietnam war; perceived deceptions among students; diversescales: among others satisfaction with studies, dogmatism anddemocracy; judgement on the student newspaper; length of studies; dailystudy time; performance certificates; average grade; occupational goal;working student; political orientation and change in attitude sincestart of studies; membership in college political groups; socialorigins and influence of parents on the decision for studies; contactwith parents and political discussions; party preference of parents;media usage. Demography: age (classified); sex; race; marital status; familycomposition; number of children; religious denomination; religiousness;household income; housing situation; regional origins; military service.

Face-to-face interview: PAPI

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Studenten der University of Wisconsin, Madison

Students of the University of Wisconsin, Madison.

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Einfache Zufallsauswahl; Auswahlverfahren Kommentar: Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0499
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0499
Provenance
Creator Sharp, Harry
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Survey Research Laboratory Of The University Of Wisconsin, Madison; GESIS
Publication Year 1965
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Madison