Verbraucherbefragung (Mai 1961) Consumer Survey (May 1961)

DOI

Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich der Marktforschung. Themen: Beurteilung der Preisentwicklung und individuelle Reaktion aufPreissteigerungen; Beurteilung der DM-Aufwertung; Genußmittelkonsum;Kauf von modischen Artikeln; Markenkäufe; Produkttests; Produktimage,ermittelt nach dem Einkaufslistenverfahren; Anzeigenkenntnis undBewertung von Anzeigenvorlagen; Verbrauch von Kosmetika; Messebesuche;Urlaubsziele; wahrgenommene Werbesendungen in Funk und Fernsehen;Einkommensentwicklung; Bewertung der Lage Berlins; Lesen von Zeitungen;Parteipräferenz. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; Beruf; berufliche Position; Berufstätigkeit;Haushaltsgröße; Haushaltungsvorstand; soziale Herkunft; Ortsgröße;Bundesland; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter; Interviewbereitschaft. Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit und wirtschaftliche Lage desBefragten; Wochentag des Interviews; Interesse des Befragten amBefragungsthema.

Omnibus survey from the area of market research. Topics: Judgement on price development and individual reaction toprice increases; judgement on the DM revaluation; consumption ofsemi-luxury foods, tobacco and alcohol; purchase of fashionablearticles; brand purchases; product tests; product image, determinedaccording to the shopping list procedure; advertisement knowledge andevaluation of advertising text; use of cosmetics; visits to fairs;vacation destinations; perceived advertising broadcasts on radio andtelevision; income development; evaluation of the situation of Berlin;reading newspapers; party preference. Demography: age; sex; marital status; religious denomination; schooleducation; occupation; professional position; employment; size ofhousehold; head of household; social origins; city size; state;possession of durable economic goods; willingness to participate in theinterview. Interviewer rating: social class and economic situation of respondent;weekday of interview; interest of respondent in survey topic.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 16 Jahre und älter

Age: 16 and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0292
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0292
Provenance
Creator Institut Für Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Institut Fuer Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publication Year 1968
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Berlin - West Berlin