Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich der Marktforschung.
Themen: Beurteilung der Preisentwicklung und individuelle Reaktion aufPreissteigerungen; Beurteilung der DM-Aufwertung; Genußmittelkonsum;Kauf von modischen Artikeln; Markenkäufe; Produkttests; Produktimage,ermittelt nach dem Einkaufslistenverfahren; Anzeigenkenntnis undBewertung von Anzeigenvorlagen; Verbrauch von Kosmetika; Messebesuche;Urlaubsziele; wahrgenommene Werbesendungen in Funk und Fernsehen;Einkommensentwicklung; Bewertung der Lage Berlins; Lesen von Zeitungen;Parteipräferenz.
Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; Beruf; berufliche Position; Berufstätigkeit;Haushaltsgröße; Haushaltungsvorstand; soziale Herkunft; Ortsgröße;Bundesland; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter; Interviewbereitschaft.
Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit und wirtschaftliche Lage desBefragten; Wochentag des Interviews; Interesse des Befragten amBefragungsthema.
Omnibus survey from the area of market research.
Topics: Judgement on price development and individual reaction toprice increases; judgement on the DM revaluation; consumption ofsemi-luxury foods, tobacco and alcohol; purchase of fashionablearticles; brand purchases; product tests; product image, determinedaccording to the shopping list procedure; advertisement knowledge andevaluation of advertising text; use of cosmetics; visits to fairs;vacation destinations; perceived advertising broadcasts on radio andtelevision; income development; evaluation of the situation of Berlin;reading newspapers; party preference.
Demography: age; sex; marital status; religious denomination; schooleducation; occupation; professional position; employment; size ofhousehold; head of household; social origins; city size; state;possession of durable economic goods; willingness to participate in theinterview.
Interviewer rating: social class and economic situation of respondent;weekday of interview; interest of respondent in survey topic.
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen
Oral survey with standardized questionnaire
Alter: 16 Jahre und älter
Age: 16 and older.
Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl