Verbraucherbefragung (Juni 1965) Consumer Survey (June 1965)

DOI

Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich der Marktforschung. Themen: Einschätzung der Preisentwicklung und derEinkommensentwicklung; Getränkekonsum; Bekanntheit vonKunstfaserprodukten; Brotverbrauch und bekannte Brotsorten; Werbefunkund Werbefernsehen; Beurteilung der Werbewirksamkeit vonverkehrserzieherischen Plakaten; Meinungsführerschaft inKonsumangelegenheiten; Konsumpionierverhalten; Kenntnis vonVerkehrsvorschriften; Anzahl und Art eigener Verkehrsunfälle;Führerscheinbesitz und jährliche Fahrleistung; Besitz vonElektrogeräten; Einstellung zu Studenten; Kenntnis der Maßnahmen zurStudienförderung; Beurteilung der Lage Berlins; Vereinsmitgliedschaft;soziale Bindungen; Lesen von Zeitungen; Gesundheitszustand undGesundheitsbeschwerden; Parteipräferenz; Selbsttypisierung; Aufwendungenfür die Kinder. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; berufliche Position; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen;Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand; Anzahlder Erwachsenen im Haushalt; Ortsgröße. Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit des Befragten; Beurteilung derwirtschaftlichen Lage des Befragten; Wochentag des Interviews.

Omnibus survey from the area of market research. Topics: Assessment of price development and income development;beverage consumption; familiarity of artificial fiber products; breadconsumption and known types of bread; radio commercials and televisioncommercials; judgement on advertising effectiveness of trafficeducation posters; opinion leadership in consumer matters; pioneeringconsumer behavior; knowledge of traffic regulations; number and type ofpersonal traffic accidents; possession of drivers license and annualdistance driven; possession of electrical appliances; attitude tostudents; knowledge about measures to promote studies; judgement on thesituation of Berlin; club membership; social ties; reading newspapers;condition of health and health complaints; party preference;self-classification; expenditures for the children. Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; school education; professional position; employment;household income; size of household; composition of household; head ofhousehold; number of adults in household; city size. Interviewer rating: social class of respondent; judgement on economicsituation of respondent; weekday of interview.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 16 Jahre und älter

Age: 16 and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0299
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0299
Provenance
Creator Institut Für Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Institut Fuer Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publication Year 1968
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Berlin - West Berlin