International Study of Achievement in Mathematics (Belgium, England, Finland, France, Netherlands, Israel, Japan, Scotland, Sweden, United States, Germany, Australia)

DOI

International vergleichende Studie über den Einfluß von Schultypen aufdie Einstellungen der Schüler zur Mathematik und ihre Leistungen indiesem Fach. Themen: Der Datensatz enthält drei Teile: 1.) Schülerdaten: Mathematische Tests: Lösen von algebraischen undtrigonometrischen Aufgaben; Einstellung zur Schule und zum Lernen;Einstellung zur Mathematik; Lernschwierigkeiten in der Mathematik;Einstellung zum Mathematikunterricht und Beschreibung desMathematikunterrichts; Bedeutung der Mathematik in der Gesellschaft;Einstellung zur Umgebung; Berufsziel; Klassengröße; Nachhilfe;Lernfortschritte. 2.) Lehrerbefragung: Art der Qualifikation für denMathematikunterricht; Ausbildungsort; Beurteilung der Bedeutung derMathematik für die Ausbildung der Schüler. 3.) Schulrektoren: Art und Größe der Schule; Anzahl derMathematiklehrer; durchschnittliche Klassengröße; Ausstattung derSchule. Demographie: Alter; Geschlecht; Schulbildung; soziale Herkunft;Ortsgröße.

International comparative study on the influence of types of school onthe attitudes of the schoolchildren to mathematics and theirachievements in this subject. Topics: The data set contains three parts: 1. Schoolchildren data:mathematics tests: solving algebraic and trigonometric tasks; attitudeto school and learning; attitude to mathematics; learning difficultiesin mathematics; attitude to mathematics instruction and description ofthe mathematics instruction; significance of mathematics in society;attitude to surroundings; occupational goal; class size; tutor help;learning progress. 2. Teacher survey: manner of qualification for mathematicsinstruction; place of education; judgement on the significance ofmathematics for the education of schoolchildren. 3. School principals: type and size of school; number of mathematicsteachers; average class size; equipment of the school. Demography: age; sex; school education; social origins; city size.

Measurements and tests

Face-to-face interview: PAPI

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen sowie schriftliche Tests.

Oral survey with standardized questionnaire as well as written tests.

Schüler im Alter zwischen 13 und 18 Jahren sowie Lehrer und Schulleiter in 12 verschiedenen Ländern

Schoolchildren between the ages of 13 and 18 years as well as teachers and principals in 12 various countries. No further information is available about the sampling procedure and possible limitations of the sampled population.

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Mehrstufige Zufallsauswahl; Auswahlverfahren Kommentar: Abweichendes Auswahlverfahren in Deutschland: Kombination aus Wahrscheinlichkeitsauswahl und Nicht-Wahrscheinlichkeitsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0501
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0501
Provenance
Creator Husen, Torsten; UNESCO-Institut, Hamburg
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Various Institutes In The 12 Countries; GESIS
Publication Year 1964
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; England; Finland; France; Netherlands; Israel; Japan; Scotland; Sweden; United States; Germany; Australia