Flash Eurobarometer 128 (Cross-Border Commerce)

DOI

Bewertung von Verkauf und Werbung durch Firmen innerhalb der EU. Schwierigkeiten bei grenzüberschreitendem Verkauf und Werbung innerhalb der EU. Marketing- und Werbemaßnahmen. Harmonisierung von Handels- und Werbevorschriften innerhalb der EU.

Themen: Einfluss von Internet, E-Commerce und Euro-Einführung auf grenzüberschreitende Verkäufe; Probleme bei grenzüberschreitender Werbung und grenzüberschreitenden Verkäufen innerhalb der EU (Sprachunterschiede, unterschiedliche Währung, unterschiedliche nationale Vorschriften, unterschiedliche nationale steuerliche Vorschriften, höheres Betrugs- und Außenständerisiko, größere Abwicklungsprobleme bei Beschwerden und Streitigkeiten, Probleme bei Gewährleistung eines grenzüberschreitenden Kundendienstes); Maßnahmen zur Vereinfachung eigener Verkäufe und Werbung innerhalb der EU; jeweiliger Prozentsatz der grenzüberschreitenden Verkäufe an Endverbraucher innerhalb der EU durch Internet, Versand- und Telekäufe, direkte Vertreter sowie Einzelhandelsgeschäfte im europäischen Ausland; Anteil der gesamten grenzüberschreitenden Verkäufe an Endverbraucher innerhalb der EU; Prozentanteil des Marketing- und Werbebudgets für die Förderung grenzüberschreitender Verkäufe innerhalb der EU; verstärkter Werbeeinsatz bei vollständig harmonisierten Verbraucherschutzvorschriften und erwartete Umsatzsteigerung. Demographie: Angaben zum Unternehmen: Anzahl der Mitarbeiter im eigenen Land, Anzahl der Niederlassungen in EU-Ländern, unabhängig oder Teil eines nationalen oder internationalen Konzerns; Hauptgeschäftsfeld des Unternehmens; Verkäufe oder Werbung an Endverbraucher; Position des Befragten im Unternehmen. Zusätzlich verkodet wurde: Fragebogennummer; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Land; SIC-Code; NACE-Code; Gewichtungsfaktor.

Business and advertising practices of companies within the EU.

Topics: impact of the following factors on cross-border sales of the company: development of internet and e-commerce within the EU, introduction of the euro; impact of each of the following factors on the development of the company’s sales and advertising throughout the EU: language differences, currency differences, compliance with different national regulations on commercial practices, compliance with different national fiscal regulations, higher risk of fraud and outstanding payments in cross-border sales, greater difficulties in resolving cross-border complaints and conflicts, greater difficulty in ensuring efficient cross-border after-sales service; efficiency of selected measures with regard to the development of sales and advertising of the company throughout the EU: better information for companies on regulations related to consumer protection in other EU countries, replacement of national currencies by the euro, setting up independent arbitration and conciliation services for cross-border complaints and disputes, abiding by a European code of conduct and complying with different national regulations on consumer protection, harmonizing national regulations in relation to advertising and commercial practices as well as to consumer protection; percentage of cross-border sales with regard to internet sales; percentage of cross-border sales with regard to mail-order or telesales; percentage of cross-border sales with regard to sales by representatives; percentage of cross-border sales with regard to retail sales; percentage of cross-border sales with regard to sales to final consumers; percentage of total marketing and advertising budget used to encourage cross-border sales; impact of an assumed harmonisation of regulations on advertising, commercial practices and other regulations on consumer protection on the share of the budget to be used to encourage cross-border sales; ; impact of an assumed harmonisation of regulations on advertising, commercial practices and other regulations on consumer protection on the share of the company’s cross-border sales. Demography: information about the company: number of employees in the own country, number of EU countries with subsidiaries or retail outlets, independent or part of national or international group; main activity of the company; sales or advertising to final consumers; position of respondent at the company. Additionally coded was: questionnaire number; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; country; SIC-Code; NACE-Code; weighting factor.

Telephone interview

In der EU angesiedelte Unternehmen mit mindestens 10 Mitarbeitern, Landwirtschaft ausgeschlossen

Companies employing 10 or more persons, farmers excluded, installed in the European Union

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Geschichtete Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.12024
Related Identifier IsNewVersionOf https://doi.org/10.4232/1.3683
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.12024
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Christensen, Thomas; DIMARSO, Brussels, Belgium; GALLUP, Copenhagen, Denmark; EMNID, Bielefeld, Germany; ICAP, Athens, Greece; DEMOSCOPIA, Madrid, Spain; SUOMEN GALLUP, Espoo, Finland; SOFRES, Montrouge, France; IRISH MKTG SURVEYS, Dublin, Ireland; DOXA, Milan, Italy; ILRES, Luxembourg, Luxembourg; NIPO, Amsterdam, Netherlands; ÖSTERREICHISCHES GALLUP, Vienna, Austria; EUROTESTE, Lisbon, Portugal; SVENSKA GALLUP, Stockholm, Sweden; ICM, London, United Kingdom; EOS Gallup Europe, Chaumont-Gistoux/Wavre (Belgium)(International Co-Ordination)
Publication Year 2014
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OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 2.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Denmark; Germany; Greece; Spain; Finland; France; Ireland; Italy; Luxembourg; Netherlands; Austria; Portugal; Sweden; United Kingdom