Urlaubsverhalten und Urlaubspläne in Europa.
Themen: Anzahl der geschäftlichen oder privaten Reisen im Jahr 2009; Anzahl der Kurzreisen aus privaten Gründen mit weniger als vier Übernachtungen; Anzahl der Urlaube im Jahr 2009 mit mindestens vier Übernachtungen in einer bezahlten Unterkunft oder eigenem Ferienwohnsitz; Gründe für Nicht-Reisen; Reisemotive für Haupturlaubsreise 2009; Art des Transportmittels; Reiseorganisation; Art der reduzierten Freizeitaktivitäten im Urlaub bei nötigen Einsparungen; bevorzugte Urlaubsziele (traditionelle oder neue Destinationen); Ansprüche an neu entstehende Reiseziele; wichtigste Informationsquellen bei der Urlaubsplanung; Attraktionen mit dem höchsten Einfluss auf die Entscheidung zugunsten eines Reiseziels; Art des geplanten Urlaubs im Jahr 2010 (Kurzurlaub, Langzeiturlaub); Vorhandensein ausreichender finanzieller Mittel, um Urlaub zu verwirklichen; Zielgebiet des Haupturlaubs.
Demographie: Geschlecht; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad.
Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Interviewer-ID; Interviewsprache; Land; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Interviewmodus (Mobiltelefon oder Festnetz); Anzahl der Kontaktversuche; Region; Gewichtungsfaktor.
Travel behaviour in 2009. Holiday plans for 2010.
Topics: number of travels in 2009 for business purposes or private purposes for a minimum of one night; number of short trips for less than four nights; number of personal holidays for a minimum of four consecutive nights; main reason for not going on holiday in 2009; major motivation for main holiday trip in 2009; use of the following means of transport to travel to holiday destination in 2009: airplane, boat, train, bus, car or motorbike, bicycle, other; kind of main holiday trip in 2009: travel and accommodation organized individually, travel and accommodation booked through a travel agency, package tour or all-inclusive-holiday booked via the internet, package tour or all-inclusive-holiday booked through a travel agency; kind of leisure spending willing to reduce most: entertainment, restaurants and cafés, shopping, beauty and wellness treatments, sports and other activities; preferred type of holiday destinations; main expectations from non-traditional holiday destinations; most important information sources for a decision about own travel plans; most important attractions with regard to the choice of a holiday destination; holiday plans in 2010; ability to afford planned holidays; country of the main holiday in 2010.
Demography: sex; age; age at end of education; occupation; professional position; type of community.
Additionally coded was: respondent ID; interviewer ID; language of the interview; country; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; type of phone line; call history; region; weighting factor.
Face-to-face interview
Telephone interview: CATI
In Bulgarien, der Tschechischen Republik, Estland, Lettland, Litauen, Ungarn, Polen, Rumänien,der Slowakei und Mazedonien wurden neben telefonischen Befragungen auch mündliche Interviews (ca. 30 %) durchgeführt.
Telephone interviews were conducted in each country, with the exception of Bulgaria, Czech Republic, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Poland, Romania, Slovakia, and the former Yugoslav Republic of Macedonia where both telephone and face-to-face interviews were conducted.
Personen im Alter von 15 Jahren und älter
Population aged 15 years and above
Wahrscheinlichkeitsauswahl