Products and People (Germany)

DOI

Ausstattung der Haushalte mit Konsumgütern und Qualitätsbewertungunterschiedlicher Waren aus verschiedenen Ländern. Themen: Besitz, Marke und Anschaffungsjahr langlebiger Gebrauchs- undHaushaltsgüter; Besitz von Musikinstrumenten, Sparbüchern, Aktien,Lebensversicherungen und Haustieren; Gebrauch von Kosmetikartikeln;Trink- und Ernährungsgewohnheiten; Rauch-, Koch- und Lesegewohnheiten;Freizeitaktivitäten; Ansichten über die Jugend und die Kindererziehung;Bewertung der wirtschaftlichen Lage; Kenntnisse und Vorstellungen überandere Länder; Anziehungskraft anderer Länder; nationale Auto- undHeterostereotype; Image der Produkte und Produktionsleistungenverschiedener Nationen; Fremdsprachenkenntnisse; Auslandsreisen;Flugreisen; Informiertheit über die EWG; Einstellungen zur EWG. Demographie: Ortsgröße; Wirtschaftsraum; Haushaltungsvorstand;Haushaltszusammensetzung; Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand;Wohnsituation; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter; Einkommen. Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit des Befragten; Anzahl derKontaktversuche; Interviewdatum; Intervieweralter.

Furnishing households with consumer goods and quality evaluation ofdifferent products from various countries. Topics: Possession, brand and acquisition year of durable consumer andhousehold goods; possession of music instruments, savings accounts,shares, life insurance policies and pets; use of cosmetics articles;drink and nutrition habits; smoking, cooking and reading habits;leisure activities; views about the youth and raising children;evaluation of the economic situation; knowledge and ideas about othercountries; attraction of other countries; national autostereotypes andheterostereotypes; image of the products and production performances ofvarious nations; knowledge of foreign languages; trips abroad; airtrips; extent to which informed about the EEC; attitudes to the EEC. Demography: city size; economic area; head of household; compositionof household; age (classified); sex; marital status; housing situation;possession of durable economic goods; income. Interviewer rating: social class of respondent; number of contactattempts; date of interview; age of interviewer.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 21 Jahre und älter

Age: 21 and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Geschichtete Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0122
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0122
Provenance
Creator Reader's Digest, London; Institut Für Demoskopie, Allensbach
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Institut Fuer Demoskopie, Allensbach
Publication Year 1964
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany - FRG incl. West Berlin