Teachers' Apprehension Study (The Academic Mind)

DOI

Einstellungen des akademischen Berufsstands zu allgemeinenHochschulthemen und politischen Fragen. Themen: Beurteilung der politischen Situation an der Hochschule;Einschätzung und Gefährdung der akademischen Freiheit sowie vermuteteideologische Kontrolle des Lehrpersonals; politische Partizipation undZivilcourage; empfundene akademische Zwänge und Auflagen; beabsichtigterArbeitsplatzwechsel aus politischen Gründen; Bedenken gegen diepolitische Einstellung der eigenen Mitarbeiter; Vergleich desderzeitigen politischen Klimas mit der Zeit um 1948; Darstellung dereigenen Meinung im Unterricht oder Präferenz für Neutralität derWissensvermittlung; Beeinflussung der politischen Karriere durchMitgliedschaft in bestimmten Organisationen; Einstellung zumKommunismus; inneruniversitäre Probleme; Beurteilung der Rolle derStudenten; soziale Mobilität; Mediennutzung; frühere Wahlentscheidungenund Parteipräferenz; Mitgliedschaften. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Rasse; Familienstand;Kinderzahl; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; Parteineigung;Parteiidentifikation; soziale Herkunft; Ortsgröße; regionale Herkunft;Militärdienst.

Attitudes of the academic profession to general college topics andpolitical questions. Topics: Judgement on the political situation at college; assessmentand jeopardy to academic freedom as well as assumed ideologicalsupervision of instructors; political participation and courage ofone´s convictions; perceived academic constraints and conditions;intended change of job for political reasons; misgivings against thepolitical attitude of one´s own colleagues; comparison of currentpolitical climate with the time around 1948; presentation of one´s ownopinion in instruction or preference for neutrality of conveyingknowledge; influence of political career through membership in certainorganizations; attitude to communism; inner-university problems;judgement on the role of students; social mobility; media usage;earlier voting decisions and party preference; memberships. Demography: age (classified); sex; race; marital status; number ofchildren; religious denomination; school education; vocationaltraining; party inclination; party identification; social origins; citysize; regional origins; military service.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Lehrpersonal von Undergraduate Social Sciences Courses in four-year Colleges

Instructors of undergraduate social sciences courses at four-year colleges.

Auswahlverfahren Kommentar: Zweistufige Auswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0179
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0179
Provenance
Creator Lazarsfeld, Paul F.
Publisher GESIS Data Archive
Contributor National Opinion Research Center (NORC), University Of Chicago, Ill.; E. Roper And Associates; National Opinion Research Center (NORC), University Of Chicago, Ill. E. Roper And Associates
Publication Year 1966
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage United States