Verbraucherverhalten und Verbraucheraufklärung.
Themen: Beachtung von Anzeigen und Prospektbeilagen in Tageszeitungen;Fernsehgewohnheiten; Aufmerksamkeit von Werbesendungen; Beurteilung vonVerbrauchertips in den Medien; Qualitäts- und Preisbewußtsein beim Kauf;Beschaffung von Produktinformationen; Preis als Qualitätsindikator;Einstellung zur Normung von Verpackungsgewichten; Einfluß der Aufmachungvon Verkaufsräumen und Verpackungen auf die eigene Kaufentscheidung;Beurteilung von Markenartikeln; Preisvergleich vor Warenkauf;Einstellung zur Verbraucheraufklärung und Interesse an Mitgliedschaft ineinem Verbraucherverein; Kenntnisse über die Aufgabe derVerbraucherberatungsstellen; Ortsgröße.
Demographie: Alter (klassiert); Familienstand; Kinderzahl;Schulbildung; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße;Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter; Mediennutzung.
Consumer behavior and consumer education.
Topics: Paying attention to advertisements and leaflets in dailynewspapers; television habits; attention to advertising broadcasts;judgement on consumer tips in the media; quality and priceconsciousness in purchase; obtaining product information; price asquality indicator; attitude to norming package weights; influence oflayout of sales rooms and packaging on one´s own purchase decision;judgement on name-brand articles; price comparison before purchase ofproduct; attitude to consumer education and interest in membership in aconsumer organization; knowledge about the task of consumer advicecenters; city size.
Demography: age (classified); marital status; number of children;school education; employment; household income; size of household;possession of durable economic goods; media usage.
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen
Oral survey with standardized questionnaire
Keine Angaben
Not specified
Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl