Verbraucher an Rhein und Ruhr Consumers on Rhine and Ruhr

DOI

Verbraucherverhalten und Verbraucheraufklärung. Themen: Beachtung von Anzeigen und Prospektbeilagen in Tageszeitungen;Fernsehgewohnheiten; Aufmerksamkeit von Werbesendungen; Beurteilung vonVerbrauchertips in den Medien; Qualitäts- und Preisbewußtsein beim Kauf;Beschaffung von Produktinformationen; Preis als Qualitätsindikator;Einstellung zur Normung von Verpackungsgewichten; Einfluß der Aufmachungvon Verkaufsräumen und Verpackungen auf die eigene Kaufentscheidung;Beurteilung von Markenartikeln; Preisvergleich vor Warenkauf;Einstellung zur Verbraucheraufklärung und Interesse an Mitgliedschaft ineinem Verbraucherverein; Kenntnisse über die Aufgabe derVerbraucherberatungsstellen; Ortsgröße. Demographie: Alter (klassiert); Familienstand; Kinderzahl;Schulbildung; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße;Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter; Mediennutzung.

Consumer behavior and consumer education. Topics: Paying attention to advertisements and leaflets in dailynewspapers; television habits; attention to advertising broadcasts;judgement on consumer tips in the media; quality and priceconsciousness in purchase; obtaining product information; price asquality indicator; attitude to norming package weights; influence oflayout of sales rooms and packaging on one´s own purchase decision;judgement on name-brand articles; price comparison before purchase ofproduct; attitude to consumer education and interest in membership in aconsumer organization; knowledge about the task of consumer advicecenters; city size. Demography: age (classified); marital status; number of children;school education; employment; household income; size of household;possession of durable economic goods; media usage.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Keine Angaben

Not specified

Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0133
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0133
Provenance
Creator Institut Für Angewandte Verbraucherforschung, Bonn
Publisher GESIS Data Archive
Contributor INTERMARKET, Duesseldorf
Publication Year 1965
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage North Rhine-Westphalia - Ruhrgebiet