Decatur Study (Personal Influence)

DOI

Der Einfluß von Meinungsführern (opinion-leaders) auf dasVerhalten in Bereichen wie Einkauf (marketing), Mode,politische Einstellungen und Kinobesuch. Themen: Entscheidungsgründe für den Kauf bestimmter Marken;Einstellung zum Kinobesuch; Mediennutzung; politisches Interesseund Gesprächspartner; soziale Integration; modisches Bewußtsein;Einstellung zu Gewerkschaften und Unternehmern; explizite Nennungder Personen, die die eigene Meinungsbildung beeinflussen;Selbsteinschätzung der eigenen Meinungsführerschaft;psychologische Selbstdarstellung. Zusatzbefragung der vom Befragten benannten Meinungsführer. Demographie: Alter (klassiert); Familienstand; Kinderzahl; Alter derKinder (klassiert); Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; Beruf;Berufstätigkeit; Parteipräferenz; soziale Herkunft; Mitgliedschaft.

The influence of opinion leaders on behavior in areas such as shopping(marketing), fashion, political attitudes and going to the movies. Topics: Reasons for the decision to purchase certain brands; attitudeto going to the movies; media usage; political interest andconversation partners; social integration; fashion consciousness;attitude to trade unions and entrepreneurs; explicitly naming thepersons influencing one´s own opinion making; self-assessment ofpersonal opinion leadership; psychological self-characterization.Supplementary survey of the opinion leaders named by the respondent. Demography: age (classified); marital status; number of children; agesof children (classified); religious denomination; school education;vocational training; occupation; employment; party preference; socialorigins; membership.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Hausfrauen im Alter von 16 Jahren und älter

Age: 16 and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Einfache Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0241
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0241
Provenance
Creator Katz, Elihu; Lazarsfeld, Paul F.
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Katz, Elihu; Lazarsfeld, Paul, F.Bureau Of Applied Social Research, Columbia University, New York; E. Katz, P. F. Lazarsfeld, Bureau Of Applied Social Research, Columbia University, New York
Publication Year 1945
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Illinois - Decatur