Media-Analyse (MA 81) Media Analysis (MA 81)

DOI

Mediennutzung der westdeutschen Bevölkerung im Jahre 1980. Themen: Detaillierte Ermittlung des Bekanntheitsgrads und derNutzungshäufigkeit von Zeitungen, Zeitschriften,Abonnementszeitschriften und Lesezirkeln; Bezugsart; detaillierteErmittlung von Fernsehgewohnheiten und Beachtung von Werbefernsehensowie Werbefunk, unterschieden nach Tageszeit, Werktagen, Wochenendenund Sendern; Kinobesuch; Reisehäufigkeit und Reiseziele; Reisemonat;Leseorte von Lesezirkeln und Zeitschriften; Leseniveau;Fernsehgerätebesitz; Besitz von Radiogeräten und Autoradio; Gartenbesitzund Gartenart; Haustierbesitz; Art der von der Wohnung aus erreichbarenöffentlichen Verkehrsmittel; Beschreibung der Wohnsituation in Form derStockwerkzahl und des Gebäudealters; Wohnstatus; Wohndauer im Haus;Heimwerkertätigkeiten und Reparaturen am Haus; eigene sportlicheAktivitäten und Besuch von Sportveranstaltungen; Einkaufsgewohnheitenbei Lebensmitteln und Getränken und präferierter Geschäftstyp. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Eheschließungsjahr;Anzahl Ehejahre; Kinderzahl; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung;Beruf; Berufstätigkeit; Einkommen; Haushaltseinkommen; Anzahl Personenmit eigenem Einkommen; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter;Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Befragter istHaushaltsvorstand; Charakteristika des Haushaltsvorstands und derhaushaltsführenden Person; Eheschließungsjahr, Führerscheinbesitz;Parteipräferenz. Interviewerrating: Kooperationsbereitschaft; Interesse des Befragtenam Befragungsthema; Interviewdauer; Wochentag des Interviews; Anzahl derKontaktversuche. Zusätzlich verkodet wurde: Regierungsbezirk; Postleitzahl; Bundesland;Gemeindegrößenklassen nach Boustedt.

Media usage of the West German population in 1980. Topics: detailed determination of degree of familiarity and frequencyof use of newspapers, magazines, subscription magazines and magazinesubscription clubs; manner of receipt; detailed determination oftelevision habits and paying attention to television commercials aswell as radio commercials, differentiated according to time of day,working days, weekends and broadcasters; going to the movies; frequencyof travel and destinations; month of travel; place of reading withmagazine subscription clubs and magazines; reading level; possession oftelevision set; possession of radio equipment and car radio; having ayard and type of yard; pet possession; type of public transportationreachable from the residence; description of housing situation in theform of number of floors and age of building; residential status;length of residence in building; do-it-yourself activities and repairsin the building; personal athletic activities and trips to sportingevents; shopping habits for food and beverages and preferred type ofstore. Demography: age; sex; marital status; year of marriage; number ofyears of marriage; number of children; religious denomination; schooleducation; occupational training; occupation; employment; income;household income; number of persons with their own income; possessionof durable economic goods; household size; household composition;respondent is head of household; characteristics of head of householdand person managing household; year of marriage; possession of driverslicense; party preference. Interviewer rating: willingness to cooperate; interest of respondentin survey topic; length of interview; weekday of interview; number ofcontact attempts. Also encoded was: administrative district; ZIP (postal) code; state;size of municipality class after Boustedt.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 14 Jahre und älter

Age: 14 and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl (ADM-Mastersample)

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.1152
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.1152
Provenance
Creator Arbeitsgemeinschaft Media-Analyse, Frankfurt; Media-Micro-Census, Frankfurt
Publisher GESIS Data Archive
Contributor GETAS, Bremen; IFAK, Taunusstein; INFRATEST, Muenchen; MARPLAN, Offenbach; MEDIA-MARKT ANALYSEN Und CONTEST-CENSUS, Frankfurt; SAMPLE, Hamburg
Publication Year 1981
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany - FRG incl. West Berlin