Flash Eurobarometer 209 (Consumer Protection Cyprus, Wave 1-3)

DOI

Verbraucherschutz und Verbraucherrechte.

Themen: In allen drei Befragungswellen wurde gefragt: Selbsteinschätzung der Kenntnisse über Verbraucherrechte und Informationsinteresse in den Bereichen Haushaltswaren, Kredite, Pauschalreisen, Flugreisen, Internetkäufe sowie Telefonrechnung; präferierter Ratgeber in Sachen Verbraucherechte; Bekanntheitsgrad von Verbraucherschutzorganisationen (gestützte und ungestützte Fragestellungen); eigene Kontaktaufnahme mit diesen Organisationen und Bitte um Rat; Vertrauen in diese Organisationen; Weiterempfehlen der Verbraucherschutzorganisation an Bekannte, Bereitschaft zu einer Mitgliedschaft in einer unabhängigen Verbraucherschutzorganisation; Bereitschaft zur Zahlung eines bestimmten Mitgliedsbeitrags; Vergleich der Konsumentenrechte im eigenen Land mit denen im übrigen Europa; Berücksichtigung der Verbraucherschutzrechte durch Verkäufer und Dienstleister im Lande im Vergleich zu anderen EU-Ländern; Beurteilung des Justizsystems im Lande hinsichtlich einer effizienten Bestrafung von Unternehmen, die Verbraucherrechte missachten. In der ersten Welle wurde zusätzlich gefragt: Kaufgewohnheiten bei Computern, Pauschalreisen, Charterflügen, Internetkäufen, Mobiltelefon und Verhalten bei der Aufnahme von Konsumentenkrediten in den letzten zwei Jahren; erfahrene Probleme bei Käufen und eigene Reaktion darauf. In der zweiten und dritten Welle wurde zusätzlich gefragt: Rezeption über Verbraucherrechte in den letzten Wochen und erinnerte Themen; Verbreitungsmedium dieser Berichte; Verwertbarkeit der Berichte. Demographie: Geschlecht; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad. Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Welle; Interviewer-ID; Interviewsprache; Land; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Region; Gewichtungsfaktor.

Consumer rights in Cyprus.

Topics: purchase of the following goods or services over the past two years: electronic or household appliance, consumer credit, package holiday, airline ticket, purchase via the internet or teleshopping, mobile phone company services; recent awareness of messages about consumer rights; topics of these messages; recent awareness of information about consumer rights regarding bank loans, holiday packages, or internet shopping; problems over the past two years with: telephone or mobile phone companies, shops selling electronic or household devices, banks or other credit providers, travel agencies, airlines, buying on the internet or teleshopping; source of the information on consumer rights; dealing with the aforementioned problem; satisfaction with information by information campaign; assessment of the information as: easy to understand, easy to remember, convincing; self-rated knowledge of consumer rights and interest in additional information regarding: malfunction of recently bought electronic or household devices, consumer credits, package holidays, delayed or cancelled flights, dislike of goods ordered via the internet or via teleshopping; first point of information in case of problems with products, services, or sellers; knowledge of selected institutions and organisations dealing with the protection of consumer rights and use of the provided services; most trustworthy sources of information on consumer rights; recommendation of Cyprus Consumer Association to friends; willingness to support an independent consumer association by paying an annual membership fee, or by giving a donation deductible from income taxes; interest in subscription to an independent consumer magazine; comparison of Cyprian consumer rights and protection with other EU countries; sellers in Cyprus respect consumer rights the same as in other EU countries; efficiency of the Cyprian justice in punishing misleading or cheating businesses. Demography: sex; age; age at end of education; occupation; professional position; type of community. Additionally coded was: respondent ID; wave; interviewer ID; language of the interview; country; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; region; weighting factor.

Telephone interview

Bevölkerung im Alter zwischen 25 und 45 Jahren

Population aged between 25 and 45 years

Wahrscheinlichkeitsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.10238
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.10238
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Papacostas, Antonis; CYMAR, Nikosia, Zypern
Publication Year 2011
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OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Cyprus