Werbefachschüler Advertising Students

DOI

Entscheidungsprozeß der Berufswahl und Berufsbild zukünftigerWerbefachleute. Themen: Verlauf der Berufskarriere; Entscheidungsprozeß bei derBerufswahl; Veränderung der beruflichen Situation durch den Besuch derWerbefachschule; Wunschberuf; Finanzierung der Ausbildung; Beurteilungder Ausbildung an der Werbefachschule und der Nützlichkeit der einzelnenFächer für den Beruf; Berufsbild; Berufserwartungen; Einschätzung desrelativen Sozialprestiges des Werbefachmanns; Mitgliedschaft in derBerufsorganisation der Werbeberater und Werbeleiter sowie Einstellung zudieser Berufsorganisation; Einstellung zum Schutz der Berufsbezeichnung;allgemeine Wertorientierung; Beurteilung des Fragebogens durch denBefragten; soziale Herkunft. Demographie: Geschlecht; Familienstand; Kinderzahl; Alter und Anzahlder Geschwister; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung;Berufslaufbahn; Einkommen; regionale Herkunft.

Decision-making process for choice of profession and professional imageof future advertising professionals. Topics: course of professional career; decision-making process inchoice of profession; change of professional situation throughattendance at school of advertising; profession desired; financing ofeducation; judgement on the education provided by the school ofadvertising and the usefulness of the individual subjects for theprofession; professional image; expectations of the profession;evaluation of relative social prestige of the advertising expert;membership in the professional organization for advertising consultantsand advertising directors as well as attitude to this organization;attitude to protection of the job title; general value orientation;judgement of respondent on the questionnaire; social origins. Demography: sex; marital status; number of children; age und number ofsiblings; religious denomination; school education; vocationaltraining; professional career; income; regional origins.

Schriftliche Befragung in Gruppensituation.

Written survey in group situation

Werbefachschüler an der Abendschule in Köln und an der Tagesschule in Hamburg

Advertising students at evening school in Cologne (75 cases) and at day school in Hamburg (63 cases).

Auswahlverfahren Kommentar: Totalerhebung Köln (75 Fälle) Hamburg (63 Fälle)

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0414
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0414
Provenance
Creator Schaab, Wolfgang
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Institut Fuer Mittelstandsforschung, Soziologische Abteilung, Koeln
Publication Year 1965
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage North Rhine-Westphalia - Cologne; Hamburg