Flash Eurobarometer 119 (Teachers and the Information Society)

DOI

Nutzung von Computern und Internet an Schulen.

Themen: Anzahl der Stunden der Computer- sowie Internetnutzung mit Schülern zu Unterrichtszwecken; Gründe für eine Nicht-Nutzung von Computern sowie des Internets im Unterricht; Nutzen des Internets zur Unterstützung des Lehrprogramms; Veränderung des Unterrichtsstils durch das Internet; Internetnutzung zur Kontaktpflege mit anderen Schulen; Zweck der Internetnutzung im Unterricht; formelle Ausbildung des Lehrers zur Computer- und Internetnutzung im Unterricht; letzte erhaltene Ausbildung; Anzahl der Stunden der Ausbildung. Demographie: Geschlecht; Alter; Anzahl der Unterrichtsstunden in jeweiliger Schulstufe; Unterrichtsfächer des Befragten. Zusätzlich verkodet wurde: Land; Gewichtungsfaktor.

Computer and internet use at school.

Topics: average weekly number of hours of internet use in teaching; average weekly number of hours of computer use in teaching in the following levels of education: primary, secondary, professional or technical; reasons for not using the internet in teaching; reasons for not using computers in teaching; assessment of the internet as a useful tool to support own teaching programme; expected impact of the internet on personal way of teaching; use of the internet to communicate with other schools in: own region, own country, Europe, internationally; internet or computer use for the following reasons: support own teaching, practical exercises, find information, exploit information and data, present works or projects; personal official training for internet and computer use in teaching; time of last official training; number of training hours; recognition of personal computer or internet competence with regard to career evaluation; possession of: computer at home, internet connection at home; computer or internet use at home for the following reasons: administrative school work, preparation of support materials for teaching, search for information to prepare classes, communication with pupils or parents, private use. Demography: sex; age; number of teaching hours per week in the following levels of education: primary, secondary, professional or technical; main teaching subject. Additionally coded was: country; weighting factor.

Telephone interview

Lehrer an Schulen, die von Schülern bis 18 Jahren besucht werden.

Teachers of pupils aged up to 18 years old

Wahrscheinlichkeitsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.3661
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.3661
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Christensen, Thomas; Soufflot De Magny, Renaud; TNS Dimarso, Brussels, Belgium TNS GALLUP DK, Kopenhagen, Denmark EMNID, Bielefeld, Germany TNS ICAP, Athens, Greece TNS Demoscopia, Madrid, Spain SOUMEN GALLUP, Espoo, Finland TNS Sofres, Montrouge, France IRISH MKTG SURVEYS, Dublin, Irland DOXA,; GESIS
Publication Year 2002
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Denmark; Germany; Greece; Spain; Finland; France; Ireland; Italy; Luxembourg; Netherlands; Austria; Portugal; Sweden; United Kingdom; Norway; Iceland