Flash Eurobarometer 118 (The Headteachers and the Information Society)

DOI

Nutzung von Computern und Internet an Schulen.

Themen: Anzahl der Computer zu Unterrichtszwecken sowie in jeweiliger Schulstufe; Prozent dieser Computer mit Internetzugang; Anzahl der im Unterricht genutzten Computer, die nicht älter als drei Jahre sind; Anzahl der Computer aus privaten Spenden; Standort der Computer; Art des Internetanschlusses in der Schule; Existenz einer E-Mail-Adresse, einer Homepage, eines Intranets, einer Service-Telefonnummer für technische Hilfe zu Computern und Internet an der Schule; Existenz des selbstständigen Entscheidungsrechts über: Wahl der Computer-Hardware sowie Software, Art der Internetverbindung, Art der Lehrerbildung in diesem Bereich. Demographie: Anzahl der Schüler in den einzelnen Schulstufen; Anzahl der Lehrer in jeweiliger Schulstufe; Urbanisierungsgrad. Zusätzlich verkodet wurde: Land; Gewichtungsfaktor.

Computer and internet use in schools.

Topics: number of computers used for educational purposes; number of computers used for educational purposes in the following levels of education: primary, secondary, professional or technical; percentage of computers used for education equipped with internet connection; percentage of computers used for education that are less than three years old; percentage of computers used for education that have been donated by private sources; location of computers used for education: computer lab, classrooms, school’s library, no fixed computers but laptops, elsewhere; internet access via: standard telephone line, ISDN line, ADSL line, special modem using the TV cable, other; availability of the following services at school: e-mail address, website, intranet, access to a helpdesk; influence of the school on the choice of: hardware, software, type of internet connection, type of teacher training in this field. Demography: number of pupils in each of the following levels of education: primary, secondary, professional or technical; number of teachers in the aforementioned levels; type of community. Additionally coded was: country; weighting factor.

Telephone interview

Alle Schulen, besucht von Schülern bis 18 Jahren alt. Befragt wurde eine Person, die für didaktische und administrative Tätigkeiten der Schule verantwortlich ist (Stufenleiter oder Direktor).

All schools frequented by pupils aged up to 18 years old

Wahrscheinlichkeitsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.3660
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.3660
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Christensen, Thomas; Soufflot De Magny, Renaud; TNS Dimarso, Brussels, Belgium TNS GALLUP DK, Kopenhagen, Denmark EMNID, Bielefeld, Germany TNS ICAP, Athen, Greece TNS Demoscopia, Madrid, Spain SOUMEN GALLUP, Espoo, Finland TNS Sofres, Montrouge, France IRISH MKTG SURVEYS, Dublin, Irland DOXA,; GESIS
Publication Year 2002
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Denmark; Germany; Greece; Spain; Finland; France; Ireland; Italy; Luxembourg; Netherlands; Austria; Portugal; Sweden; United Kingdom; Norway; Iceland