Versandhandel und Direktverkauf (1960) Mail Order and Direct Purchase (1960)

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Einstellung zu Versandhäusern; eine Befragung aus dem Bereich derVerbraucherforschung. Themen: Popularität von Versandhäusern; Versandhandelsbestellungen desBefragten in der Vergangenheit; Vor- und Nachteile vonVersandhausbestellungen; Bewertung des Versandhandelsangebotsverschiedener Häuser; Erhalt von Vertreter- und Hausiererbesuchen sowieReklamesendungen von Versandhäusern; Einstellung zu einer Kataloggebühr;Käufe in Reformhäusern. Demographie: Berufstätigkeit; Schulbildung; Konfession; regionaleHerkunft; Familienstand; Haushaltsgröße; Haushaltseinkommen;Selbsteinschätzung der Schichtzugehörigkeit; Beruf; Alter (klassiert);Ortsgröße; Bundesland; Geschlecht; Parteipräferenz; Kinderzahl.

Attitude to mail-order firms; a survey from the area of consumerresearch. Topics: Popularity of mail-order firms; mail-orders of respondent inthe past; advantages and disadvantages of mail-orders; evaluation ofmail-order offering of various companies; receiving visits byrepresentatives and salesmen as well as advertising mailings ofmail-order firms; attitude to a catalog charge; purchases in healthfood stores. Demography: employment; school education; religious denomination;regional origins; marital status; size of household; household income;self-assessment of social class; occupation; age (classified); citysize; state; sex; party preference; number of children.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 16 Jahre und älter

Respondents 16 years old and older

Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0103
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0103
Provenance
Creator EMNID, Bielefeld
Publisher GESIS Data Archive
Contributor EMNID, Bielefeld
Publication Year 1960
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OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany - FRG without West Berlin