Flash Eurobarometer 295 (Consumer Protection and Consumer Rights in Bulgaria, wave 3)

DOI

Verbraucherschutz und Verbraucherrechte in Bulgarien.

Themen: Rezeption von Mitteilungen über Verbraucherrechte; Themen dieser Mitteilungen; Rezeption von Werbebotschaften über Verbraucherrechte; wahrgenommene Informationen über Verbraucherrechte bei Mobiltelefonen, Pauschalreisen und Konsumentenkrediten; Rezeption von Werbebotschaften und Nachrichten über Konsumentenrechte; Informationsquellen dazu; Beurteilung dieser Information als hilfreich sowie als leicht verständlich, leicht zu erinnern und als überzeugend dargestellt; präferierte Informationsquelle für die eigenen Verbraucherrechte im Falle eines Problems; präferierte Art und Weise der Kontaktaufnahme; Bekanntheitsgrad von Verbraucherschutzorganisationen (gestützte und ungestützte Fragestellung); eigene Kontaktaufnahme mit diesen Organisationen; Vertrauen in diese Institutionen; Beurteilung der bulgarischen Verbraucherorganisation Aktivni Potrebiteli sowie des Europäischen Verbraucherzentrums in Sofia (ECC); Bereitschaft die beiden Organisationen zu empfehlen; Interesse an einem unabhängigen Verbrauchermagazin oder an einer unabhängigen Verbraucherwebsite; Kaufbereitschaft für ein solches Magazin; Bereitschaft zu einer Mitgliedschaft in einem unabhängigen bulgarischen Verbraucherschutzverein; Vergleich der bulgarischen Konsumentenrechte mit dem übrigen Europa; Beurteilung der bulgarischen Händler hinsichtlich der Einhaltung von Verbraucherrechten; Beurteilung des Justizsystems hinsichtlich einer effizienten Bestrafung von Unternehmen, die Verbraucherrechte missachten. Demographie: Geschlecht; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad. Zusätzlich verkodet wurde: Interviewnummer; Land; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Interviewmodus (Mobiltelefon oder Festnetz); Anzahl der Kontaktversuche; Region; Gewichtungsfaktor.

Consumer rights in Bulgaria.

Topics: recent awareness of messages about consumer rights; topics of these messages; recent awareness of advertisements or articles saying people to stand up for consumer rights; recent awareness of information about consumer rights regarding returning mobile phones, holiday packages, or consumer credits; recent perception of information about consumers knowing their rights; source of the information; assessment of the usefulness of the information; assessment of the information as: easy to understand, easy to remember, convincing; first point of information in case of problems with products, services, or sellers; way of looking for information; knowledge of selected institutions and organisations dealing with the protection of consumer rights and use of the provided services; most trustworthy sources of information on consumer rights; assessment of the services received from Aktivni Potrebiteli as: helpful, useful, effective; recommendation of Aktivni Potrebiteli to friends; assessment of the services received from the European Consumer Centre as: helpful, useful, effective; recommendation of the European Consumer Centre to friends; interest in an independent consumer magazine or website; willingness to pay for an independent magazine or website; willingness to support an independent consumer association by paying an annual membership fee, by giving this organisation a percentage of the own taxes instead of paying them to the government, or by giving a donation deductible from income taxes; comparison of Bulgarian consumer rights and protection with other EU countries; sellers in Bulgaria respect consumer rights the same as in other EU countries; efficiency of the Bulgarian justice in punishing misleading or cheating businesses. Demography: sex; age; age at end of education; occupation; professional position; type of community. Additionally coded was: interview ID; country; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; type of phone line; call history; region; weighting factor.

Telephone interview

Bevölkerung im Alter zwischen 21 und 45 Jahren

Population aged between 21 and 45 years

Wahrscheinlichkeitsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.10731
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.10731
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Papacostas, Antonis; VITOSHA, Sofia, Bulgaria
Publication Year 2011
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Bulgaria