Euro-Umstellung im Urteil der maltesischen Bevölkerung.
Themen: Schwierigkeiten bei der Handhabung der Euro-Banknoten und Münzen; Kalkulationen in Euro oder in Lira; Schwierigkeiten bei der Umrechnung von Lira in Euro; Schwierigkeiten beim Verständnis des Wertes des Euro; Nutzen der dualen Preisauszeichnung; Einschätzung der Korrektheit der Währungsumrechnung bei der dualen Preisauszeichnung; Kauf eines Euro-Starter-Kits; Gründe für einen Nicht-Kauf; Verwendungszweck des Starter-Kits; Probleme beim ersten Umtausch in Euro; Art der Probleme; Beurteilung des Ablaufs der Euro-Umstellung; Kenntnis von Sicherheitsmerkmalen des Euro; Häufigkeit von unfairen Preisumrechnungen sowie Preisrundungen in Euro; erwarteter Beitrag des Euro zur Preisstabilität; Informationsquellen über die Euro-Umstellung; beste Informationsquelle in den Medien; Selbsteinschätzung der Informiertheit über den Euro; eurorelevantes Thema, über das mehr Informationen gewünscht werden; Zufriedenheit mit der Informationsvermittlung durch nationale Behörden; Kenntnis der Euro-Spots im Fernsehen sowie der Euro-Werbung in Print-Medien; Beurteilung des Nutzens dieser Werbung; Besitz eines Euro-Umrechners.
Demographie: Alter; Geschlecht; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad.
Zusätzlich verkodet wurde: Interviewer-ID; Interviewsprache; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Region; Gewichtungsfaktor.
Malta after the changeover to the euro.
Topics: difficulties handling euro coins and banknotes; currency used for counting or calculating when doing common or exceptional purchases; difficulties converting lira to euro and understanding the value in euro; assessment of dual price displays as useful and correct; purchase of a euro coins starter kit before January 2008 and reasons for not having purchased one; use of the starter kit; problems and kind of problems encountered when exchanging or withdrawing euro cash in the first week of January 2008; assessment of the changeover to the euro as smoothly and efficiently; naming of security features of euro banknotes; assessment of the frequency of unfair price conversions or rounding of prices; euro will help to maintain price stability or will increase inflation in Malta; used source of information about the introduction of the euro; most efficient source of information during the changeover period; self-rated knowledge about the euro; desire for more information on selected issues about the euro; satisfaction with the information about the euro provided by the national authorities; reception of TV spots or advertisements in Maltese newspapers or magazines about the euro and assessment of their usefulness; possession of a euro calculator and assessment of its usefulness.
Demography: age; sex; professional position; type of community.
Additionally coded was: interviewer ID; language of the interview; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; region; weighting factor.
Telephone interview
Bevölkerung im Alter von 15 Jahren und älter
Population aged 15 years and over
Wahrscheinlichkeitsauswahl