Eurobarometer 85.1OVR (April 2016) European Youth in 2016

DOI

Fördermaßnahmen für junge Europäer.

Themen: persönliche Erfahrungen im Hinblick auf die Freizügigkeit innerhalb der EU: bereits genutzt, Wunsch zur Nutzung, aufgrund der Krise zur Nutzung gezwungen; Bewertung der Angemessenheit von Berufs-, Schul- und Hochschulausbildung auf die Anforderungen der Arbeitswelt; Wichtigkeit des Informierens junger Europäer über die EU und ihre Institutionen; Kenntnis der EU-Initiative ´Jugendgarantie´; Gefühl der Marginalisierung junger Menschen aufgrund der Wirtschaftskrise; Einstellung zur Bedeutung sozialer Online-Netzwerke für die Demokratie: bedeuten Fortschritt, bedeuten ein Risiko; präferierte Arten der Teilnahme am öffentlichen Leben in der EU; persönliche Maßnahmen zum Schutz der Umwelt und zur Bekämpfung des Klimawandels.

Demographie: Nationalität; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Links-Rechts-Selbsteinstufung; Familienstand; Geschlecht; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad; Haushaltszusammensetzung und Haushaltsgröße; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter (Unterhaltungselektronik, Internet-Anschluss, Autobesitz, abbezahltes bzw. noch abzuzahlendes Wohnungs- bzw. Hauseigentum); finanzielle Schwierigkeiten im letzten Jahr; Internetnutzung (zu Hause, am Arbeitsplatz, in der Schule etc.); Selbsteinstufung zur Arbeiterklasse, Mittelklasse oder der höheren Klasse der Gesellschaft; Lebenszufriedenheit; Häufigkeit von Diskussionen über nationale, europäische und lokale politische Angelegenheiten; eigene Stimme zählt im eigenen Land und in der EU (politischer Einfluss); allgemeine Richtung der Dinge im eigenen Land und in der EU; Image der EU; Häufigkeit der folgenden Online-Aktivitäten: Nutzung von Suchmaschinen, Nutzung von sozialen Netzwerken, Nutzung von Online-Marktplätzen.

Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Land; Ortsgröße; Region; Interviewsprache; Nationengruppe; Gewichtungsfaktor.

Supportive measures for young people within the EU.

Topics: personal experience with regard to the free movement of citizens within the EU: already made use of, wish to make use of, feeling compelled to make use of due to the crisis; assessment of the appropriateness of training and school and university education to the current world of work; importance of teaching young Europeans about the EU and its institutions; awareness of the EU initiative ´Youth Guarantee´; feeling of marginalization of young people due to the economic crisis; attitude towards online social networks in relation to democracy: represent progress, represent a risk; preferred ways of participating in EU public life; personal measures taken to protect the environment and combat climate change.

Demography: nationality; age; age at end of education; left-right self-placement; marital status; sex; occupation; professional position; type of community; household composition and household size; possession of durable goods (entertainment electronics, internet connection, possession of a car, a flat/a house have finished paying for or still paying for); financial difficulties during the last year; internet use (at home, at work, at school); self-reported belonging to the working class, the middle class or the upper class of society; life satisfaction; frequency of discussions about political matters on national, European, and local level; own voice counts in the own country and in the EU; general direction things are going in the own country and in the EU; image of the EU; frequency of the following online activities: use of search engines, use of online social networks, use of online marketplaces.

Additionally coded was: respondent ID; country; size of locality; region; language of the interview; nation group; weighting factor.

Persönliches Interview Persönliches Interview: CAPI (Computerunterstützte persönliche Befragung)

Face-to-face interview Face-to-face interview: CAPI (Computer Assisted Personal Interview)

Bevölkerung der jeweiligen Nationalitäten und EU-Bürger der 28 Mitgliedsstaaten der EU, wohnhaft in den jeweiligen Mitgliedsstaaten, im Alter von 16- 30 Jahren.

Population of the respective nationalities of the European Union Member States and other EU nationals, resident in each of the 28 Member States and aged 16 to 30 years.

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Mehrstufige geschichtete Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.12642
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.12642
Provenance
Creator European Commission And European Parliament, Brussels
Publisher GESIS Data Archive
Contributor European Commission, Brussels; Directorate General Communication COMM.A.1 ´Strategy, Corporate Communication Actions And Eurobarometer´; European Parliament, Directorate-General For Communication, Public Opinion Monitoring Unit; TNS Dimarso, Brussels, Belgium; TNS BBSS, Sofia, Bulgaria; TNS Aisa, Prague, Czech Republic; TNS GALLUP DK, Copenhagen, Denmark; TNS Infratest, Munich, Germany; TNS Emor, Tallinn, Estonia; Behaviour & Attitudes, Dublin, Ireland; TNS ICAP, Athens, Greece; TNS Spain, Madrid, Spain; TNS Sofres, Montrouge, France; TNS Italia, Milan, Italy; CYMAR Market Research, Nicosia, Cyprus; TNS Latvia, Riga, Latvia; TNS LT, Vilnius, Lithuania; TNS ILReS, Luxembourg, Luxembourg; TNS Hoffmann Kft, Budapest, Hungary; MISCO, Valletta, Malta; TNS NIPO, Amsterdam, Netherlands; Ipr Umfrageforschung, Vienna, Austria; TNS Polska, Warsaw, Poland; TNS Portugal, Lisbon, Portugal; TNS CSOP, Bucharest, Romania; Mediana, Ljubljana, Slovenia; TNS Slovakia, Bratislava, Slovakia; TNS GALLUP Oy, Espoo, Finland; TNS Sifo, Stockholm And Gothenburg, Sweden; TNS UK, London, United Kingdom; HENDAL, Zagreb, Croatia; TNS Opinion, Brussels (International Co-Ordination)
Publication Year 2016
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OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Austria; Belgium; Bulgaria; Cyprus; Czech Republic; Germany; Denmark; Estonia; Spain; Finland; France; Great Britain; Northern Ireland; Greece; Croatia; Hungary; Ireland; Italy; Lithuania; Luxembourg; Latvia; Malta; Netherlands; Poland; Portugal; Romania; Sweden; Slovenia; Slovakia