Verbraucherschutz.
Themen: Selbsteinschätzung der Informiertheit über Produkte und Dienstleistungen (Verbraucherinformationen); Nutzungshäufigkeit von Informationsquellen zu Verbraucherinformationen; präferierte Institutionen bei der Beschaffung von Verbraucherinformationen; Einschätzung der Wirksamkeit der Verbraucherrechte im eigenen Land und innerhalb der EU; Einschätzung der Einbeziehung von Verbraucherinteressen in politische Entscheidungen auf regionaler, nationaler und europäischer Ebene; Wirksamkeit ausgewählter Maßnahmen zum Verbraucherschutz: persönliche Meinungsäußerung in den Medien und im Internet sowie die Kontaktaufnahme mit Verbraucherschutzorganisationen, Autoritäten im eigenen Land, Institutionen der EU, Abgeordneten des nationalen sowie des europäischen Parlaments; Einfluss des Themas Verbraucherschutz auf eigene Wahlentscheidungen auf lokaler, regionaler, nationaler und europäischer Ebene.
Demographie: Geschlecht; Alter; derzeitig laufende Ausbildung; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad; Region.
Zusätzlich verkodet wurde: Land; Fragebogennummer; Gewichtungsfaktor.
Consumer protection.
Topics: self-rated knowledge about offered products and services; frequency of using each of the following sources of information to prepare purchases: internet, daily newspapers, television, friends and relatives, consumer publications, magazines, manufacturer brochures, advertising leaflets, other sources; preferred bodies to obtain consumer information from: companies or manufactures, national public institutions, local consumer advice centres, European institutions, consumer organisations, colleagues or relatives; assessment of national consumer rights in case of disputes with sellers or manufacturers; assessment of consumer rights in case of disputes with sellers or manufacturers located in another EU country; assessment of the representation of consumer interests by public authorities on the following levels: local, national or regional, EU; attitude towards the following statements on the effectiveness of selected activities with regard to consumer protection: contact a consumer association, make own opinion known via the media, contact national authorities, contact EU institutions, contact member of national Parliament, contact member of EU Parliament, make own opinion known via the internet; influence of measures with regard to consumer interests proposed by candidates on personal voting behaviour in: local elections, regional elections, national elections, European elections.
Demography: sex; age; current type of education; age at end of education; occupation; professional position; type of community; region.
Additionally coded was: country; questionnaire number; weighting factor.
Telephone interview
Bevölkerung im Alter von 15 Jahren und älter
Population aged 15 years and over
Wahrscheinlichkeitsauswahl