Flash Eurobarometer 117 (Consumers)

DOI

Verbraucherschutz.

Themen: Selbsteinschätzung der Informiertheit über Produkte und Dienstleistungen (Verbraucherinformationen); Nutzungshäufigkeit von Informationsquellen zu Verbraucherinformationen; präferierte Institutionen bei der Beschaffung von Verbraucherinformationen; Einschätzung der Wirksamkeit der Verbraucherrechte im eigenen Land und innerhalb der EU; Einschätzung der Einbeziehung von Verbraucherinteressen in politische Entscheidungen auf regionaler, nationaler und europäischer Ebene; Wirksamkeit ausgewählter Maßnahmen zum Verbraucherschutz: persönliche Meinungsäußerung in den Medien und im Internet sowie die Kontaktaufnahme mit Verbraucherschutzorganisationen, Autoritäten im eigenen Land, Institutionen der EU, Abgeordneten des nationalen sowie des europäischen Parlaments; Einfluss des Themas Verbraucherschutz auf eigene Wahlentscheidungen auf lokaler, regionaler, nationaler und europäischer Ebene. Demographie: Geschlecht; Alter; derzeitig laufende Ausbildung; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad; Region. Zusätzlich verkodet wurde: Land; Fragebogennummer; Gewichtungsfaktor.

Consumer protection.

Topics: self-rated knowledge about offered products and services; frequency of using each of the following sources of information to prepare purchases: internet, daily newspapers, television, friends and relatives, consumer publications, magazines, manufacturer brochures, advertising leaflets, other sources; preferred bodies to obtain consumer information from: companies or manufactures, national public institutions, local consumer advice centres, European institutions, consumer organisations, colleagues or relatives; assessment of national consumer rights in case of disputes with sellers or manufacturers; assessment of consumer rights in case of disputes with sellers or manufacturers located in another EU country; assessment of the representation of consumer interests by public authorities on the following levels: local, national or regional, EU; attitude towards the following statements on the effectiveness of selected activities with regard to consumer protection: contact a consumer association, make own opinion known via the media, contact national authorities, contact EU institutions, contact member of national Parliament, contact member of EU Parliament, make own opinion known via the internet; influence of measures with regard to consumer interests proposed by candidates on personal voting behaviour in: local elections, regional elections, national elections, European elections. Demography: sex; age; current type of education; age at end of education; occupation; professional position; type of community; region. Additionally coded was: country; questionnaire number; weighting factor.

Telephone interview

Bevölkerung im Alter von 15 Jahren und älter

Population aged 15 years and over

Wahrscheinlichkeitsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.3659
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.3659
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Soufflot De Magny, Renaud; Debyser, Ariane; TNS DIMARSO, Brüssel; TNS GALLUP, Kopenhagen; TNS EMNID, Bielefeld; TNS ICAP, Athen; TNS DEMOSCOPIA, Madrid; SOFRES, Montrouge, Frankreich; IRISH MARKETING SURVEYS, Dublin; DOXA, Mailand; TNS ILRES, Luxemburg; TNS NIPO, Amsterdam; METRIS, Lissabon; NOP, London; SVENSKA GALLUP, Stockholm; TNS SUOMEN GALLUP, Espoo, Finnland; ÖSTERREICHISCHES GALLUP, Wien
Publication Year 2002
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Denmark; Germany; Finland; France; Greece; Ireland; Italy; Luxembourg; Netherlands; Austria; Portugal; Sweden; Spain; United Kingdom - excl. Northern Ireland