Eurobarometer 54LAN (2000)

DOI

Knowledge of foreign languages of the Europeans. Topics: native language (multiple responses, second and third language);self-assessment of language proficiency; assessment of usefulness of language proficiency; frequency and manner of use of foreign languages; manner of acquisition of foreign language; motives for learning a new foreign language; assessment of importance of acquisition of foreign language for one's children; paths of foreign language acquisition used; evaluation of selected paths; preferred method of learning a foreign language; possible reasons against acquisition of a foreign language; weekly time expended to learn a foreign language; sources of information and motives to acquire a foreign language; attitude to learning a foreign language (scale).Demography: age at conclusion of training; age; sex; occupation. Also encoded was: date of interview; length of interview; presence of other persons during interview; cooperation of respondent; region; possession of a telephone; interview language.

Fremdsprachenkenntnisse der Europäer. Themen: Muttersprache (Mehrfachnennungen, Zweit- und Drittsprache);Selbsteinschätzung der Sprachkenntnisse; Einschätzung der Nützlichkeit von Sprachkenntnissen; Häufigkeit und Art der Nutzung von Fremdsprachen; Art der Fremdsprachenaneignung; Motive für das Erlernen einer neuen Fremdsprache; Einschätzung der Wichtigkeit des Fremdsprachenerwerbs für die eigenen Kinder; genutzte Wege der Fremdsprachenaneignung; Bewertung des gewählten Wegs; präferierte Lernmethode für den Fremdsprachenerwerb; mögliche Gründe gegen Fremdsprachenerwerb; wöchentlicher Zeitaufwand zum Erlernen einer Fremdsprache; Informationsquellen und Motive zum Fremdsprachenerwerb; Einstellung zum Fremdsprachenlernen (Skala).Demographie: Alter bei Beendigung der Ausbildung; Alter; Geschlecht; Beruf. Zusätzlich verkodet wurden: Interviewdatum; Interviewdauer; Anwesenheit anderer Personen beim Interview; Kooperation des Befragten; Region; Telefonbesitz; Interviewsprache.

Alter: 15 Jahre und älter

Multi-stage stratified random sample of persons 15 years old and older.

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.3389
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.3389
Provenance
Creator Christensen, Thomas; Mohedano-Brethes, Ruben
Publisher GESIS Data Archive
Contributor MARKETING UNIT-INRA BELGIUM, Brüssel; GFK Danmark, Kopenhagen; INRA DEUTSCHLAND, Mölln; Market Analysis, Athen; CIMEI-INRA ESPANA, Madrid; CSA-TMO, Paris; LANSDOWNE Market Research, Dublin; LANSDOWNE Market Research, DublinUlster Marketing Surveys, Nordirland; Ulster Marketing Surveys, Nordirland; INRA Demoskopea, Rom; ILRES, Luxemburg; INTOMART, Amsterdam; METRIS, Lissabon; RAS-INRA UK, London; GfK SVERIGE, Lund, Schweden; GfK SVERIGE, Lund , Schweden; MDC MARKETING RESEARCH Ltd, Espoo, Finnland; SPECTRA, Linz, Österreich; European Opinion Research Group (EORG), Brüssel (Internationale Kooperation, Consortium Made Out Of INRA And GfK Worldwide)
Publication Year 2001
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Austria; Austria; Belgium; Belgium; Denmark; Finland; Finland; Denmark; Germany; Germany; Greece; Greece; France; France; Ireland; Ireland; Italy; Italy; Luxembourg; Luxembourg; Netherlands; Netherlands; Great Britain; Great Britain; Northern Ireland; Northern Ireland; Portugal; Portugal; Spain; Spain; Sweden; Sweden