Flash Eurobarometer 185 (EU Attitudes in UK)

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Einstellung zu einer EU-Mitgliedschaft des Vereinigten Königreiches. Vorteile einer EU-Mitgliedschaft. Meinung zur EU-Politik.

Themen: Informiertheit über die Europäische Union; Wunsch nach mehr Informationen; faktisches Wissen über die EU (Wissenstest); verantwortliche Instanz für die Information der EU-Bürger: EU-Institutionen, Regierung, Lokalregierung, politische Parteien, Medien, EU-Informationszentren im Vereinigten Königreich; Themen, zu denen mehr Informationen gewünscht sind: Rolle der EU-Institutionen, europäischer Binnenmarkt, Rolle der Nationalregierung in der EU, Beschäftigung und Sozialpolitik sowie Tätigkeitsbereiche der EU; präferierte Informationskanäle; Kenntnis der Informationsquellen und Informationsanbieter über die EU; Nutzung dieser Stellen um Informationen zu erhalten; Institution, die am besten über das EU-Recht informiert; Vorteile einer Mitgliedschaft in der EU: Erhöhung der unternehmerischen Möglichkeiten, Exportsteigerung durch den europäischen Binnenmarkt, freier Warentransfer innerhalb der EU, Verbesserung der Arbeitsbedingungen sowie Leben, Arbeiten und Studieren im Ausland; EU-Auslandsaufenthalte zu Studien- oder Arbeitszwecken, getätigte Waren- oder Immobilienkäufe im EU-Ausland; Kenntnis von: Krankenversichertenkarte, Autopreis-Vergleichsstudie, Badegewässerbericht und ´Blue Flag Guide´, Wahlrecht für Lokal- und Europawahlen bei Aufenthalt in einem anderen EU-Land, ´Europe Direct freephone call centre´, Roaming-Verfahren bei der Mobiltelefonnutzung im EU-Ausland; wichtigste europaweite Maßnahmen zu den Themen: Umweltschutz, Energieressourcen, Arbeitsmarkt, Wirtschaftswachstum, Reform der EU-Institutionen. Demographie: Geschlecht; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad. Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Region; Interviewer-ID; Gewichtungsfaktor.

Attitudes in the United Kingdom towards the EU.

Topics: self-rated knowledge about the European Union, its policies and institutions; desire for additional information on the EU; knowledge test on the EU: number of member states, certain regions in the UK receive development funding from the EU, accession year of the UK, Turkey is a member of the EU, UK’s beaches are cleaner because of EU legislation, rate of British income rate must be approved by the European Commission, millions of jobs in the UK are linked to exports to the EU, European Commission employs fewer people than some UK city councils; responsible body to keep citizens informed about the EU and its decisions; desire for additional information on the following areas: role of EU institutions, Single Market, role of national governments within the EU, employment and social policy, general information; preferred sources of information; awareness and use of selected EU information sources: EUROPA website, Euro Info Centres (EICs), European Public Information Centres (EPICs), European Documentation Centres; responsible body for decisions about community law: national governments, European Commission and European Parliament; attitudes towards selected statements on the impact of the UK’s EU membership on the UK: increases business opportunities, exporters benefit from membership in European Single Market, consumers benefit from membership in European Single Market, improves working conditions, more opportunities to live and work abroad; own experience with: living for work or studies in another member state, buying goods (e.g. a car) from another EU country, buying property in another EU country; awareness of the following initiatives: European Health Insurance Card, EU car price survey, Bathing Water Report and Blue Flag Guide, right to vote in local and European elections in other member states, Europe Direct freephone call centre and drop-in relays, mobile phone roaming; preferred field of action to be prioritized by the EU next. Demography: sex; age; age at end of education; occupation; professional position; type of community. Additionally coded was: respondent ID; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; region; interviewer ID; weighting factor.

Telephone interview

Personen im Alter von 15 Jahren und älter

Population aged 15 years and above

Wahrscheinlichkeitsauswahl

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DOI https://doi.org/10.4232/1.4533
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.4533
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Papacostas, Antonis; ICM Research, London, United Kingdom
Publication Year 2007
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OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage United Kingdom