Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich der Marktforschung.
Themen: Preisentwicklung; Einkommensentwicklung; Einkaufsgewohnheiten;Werbefunk; Werbefernsehen; Rabattmarken; Führen eines Haushaltsbuchs;Kaufpläne; Einstellung zur Einführung von Farbfernsehen;Fernsehgerätebesitz; Verkehrsmittelbenutzung; Rauchgewohnheit;Einstellung zur EWG; Beurteilung der Lage Berlins; Parteipräferenz;Mediennutzung; Leseintensität.
Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; Beruf; berufliche Position; Berufstätigkeit;Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung;Haushaltungsvorstand; Anzahl der Erwachsenen im Haushalt.
Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit und wirtschaftliche Lage desBefragten; Interesse am Befragungsthema; Wochentag des Interviews.
Multi-topic survey from the field of market research.
Topics: price development; income development; shopping habits;commercial radio; commercial television; discount certificates; keepinga housekeeping book; purchase plans; attitude to the introduction ofcolor television; possession of a television set; use of various meansof transport; smoking habits; attitude to the EEC; judgement onBerlin´s situation; party preference; use of media; reading intensity.
Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; school education; occupation; professional position;employment; household income; size of household; composition ofhousehold; head of household; number of adults in household.
Interviewer rating: social class and economic situation of respondent;interest in survey topic; weekday of interview.
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen
Oral interview with standardized questionnaire
Alter: 16 Jahre und älter
Age: 16 and older.
Auswahlverfahren Kommentar: Mehrstufige Zufallsauswahl