Verbraucherbefragung (Mai 1967) Consumer Survey (May 1967)

DOI

Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich der Marktforschung. Themen: Preisentwicklung; Einkommensentwicklung; Einkaufsgewohnheiten;Werbefunk; Werbefernsehen; Rabattmarken; Führen eines Haushaltsbuchs;Kaufpläne; Einstellung zur Einführung von Farbfernsehen;Fernsehgerätebesitz; Verkehrsmittelbenutzung; Rauchgewohnheit;Einstellung zur EWG; Beurteilung der Lage Berlins; Parteipräferenz;Mediennutzung; Leseintensität. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; Beruf; berufliche Position; Berufstätigkeit;Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung;Haushaltungsvorstand; Anzahl der Erwachsenen im Haushalt. Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit und wirtschaftliche Lage desBefragten; Interesse am Befragungsthema; Wochentag des Interviews.

Multi-topic survey from the field of market research. Topics: price development; income development; shopping habits;commercial radio; commercial television; discount certificates; keepinga housekeeping book; purchase plans; attitude to the introduction ofcolor television; possession of a television set; use of various meansof transport; smoking habits; attitude to the EEC; judgement onBerlin´s situation; party preference; use of media; reading intensity. Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; school education; occupation; professional position;employment; household income; size of household; composition ofhousehold; head of household; number of adults in household. Interviewer rating: social class and economic situation of respondent;interest in survey topic; weekday of interview.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral interview with standardized questionnaire

Alter: 16 Jahre und älter

Age: 16 and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Mehrstufige Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0303
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0303
Provenance
Creator Institut Für Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Institut Fuer Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publication Year 1968
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Berlin - West Berlin