Comparative National Development Project (Columbia)

DOI

Einstellungen von Studenten zu politischen, sozialen und ökonomischenFragen sowie Problemen der Ausbildung. Die Rolle der Elite in der Dritten Welt. Themen: Entscheidungsgründe für die Wahl des Studiums; Berufsziel;Wechsel des Studienfachs; präferierte ausländische Studienorte;wichtigste Aufgaben der Universität; Selbsteinschätzung desStudienerfolgs; Studienzufriedenheit; präferierte Professoren,Wissenschaftler oder Lehrer; Einschätzung der politischen Aktivitätender Professoren; Häufigkeit von Diskussionen mit Kommilitonen überpolitische Fragen; Interesse an Politik; Einstellung zumStudentenparlament und Teilnahme an universitären Wahlen undVersammlungen; Parteipräferenz des Befragten, seines Vaters und seinesFreundes; Einstellung zur Revolution in Kuba und zu ausländischemKapital; Beurteilung des Entwicklungsstands verschiedener Länder;Einstellung zur Agrarreform; wichtigste Probleme des Landes; meistpräferierte Länder; Mitgliedschaft in Vereinen und Organisationen;Einstellung zur Ehescheidung und zur Berufstätigkeit der Frau;Lesegewohnheiten; Fremdsprachenkenntnisse; erwarteter Lebensstandard undEinkommensentwicklung; Lebenszufriedenheit; Angst; Beurteilung dereigenen Gesundheit und die der Eltern; soziale Herkunft; Religiosität;soziale Bindung. Insgesamt wurden 25 Skalen und Indizes verwendet u. a. auchAutoritarismus, Fatalismus, politische Aktivität, Modernismus,Neurotizismus. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Stellung inder Geschwisterreihe; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; Beruf;Berufstätigkeit; Haushaltungsvorstand; Selbsteinschätzung derSchichtzugehörigkeit.

Attitudes of students to political, social and economic questions aswell as problems of education. The role of the elite in the thirdworld. Topics: Reasons for the decision for the selection of studies;occupational goal; change of subject; preferred foreign cities ofstudy; most important tasks of the university; self-assessment of studysuccess; satisfaction with studies; preferred professors, scientists orinstructors; assessment of the political activities of professors;frequency of discussions with fellow students about politicalquestions; interest in politics; attitude to student parlament andparticipation in university elections and meetings; party preference ofrespondent, his father and his friend; attitude to the revolution inCuba and to foreign capital; judgement on the development status ofvarious countries; attitude to agrarian reform; most important problemsof the country; most preferred countries; membership in clubs andorganizations; attitude to divorce and to employment of women; readinghabits; knowledge of a foreign language; expected standard of livingand income development; contentment with life; fear; judgement on one´sown health and that of parents; social origins; religiousness; socialties. Altogether 25 scales and indices were used among others alsoauthoritarianism, fatalism, political activity, modernism, neuroticism. Demography: age (classified); sex; marital status; position in siblingsequence; religious denomination; school education; vocationaltraining; occupation; employment; head of household; self-assessment ofsocial class.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Studenten an 5 Universitäten des Landes

Students at 5 universities of the country.

Auswahlverfahren Kommentar: Geschichtete Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0397
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0397
Provenance
Creator Lipset, Seymour M.
Publisher GESIS Data Archive
Contributor J. Posada, Institute Of International Studies, University Of California, Berkeley, Cal.
Publication Year 1964
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Colombia