Main focus of this Eurobarometer are health and safety at work. Topics: Knowledge about the European flag and logo for the European year; knowledge about the symbols on the logo; perceived activities of the EC in the areas safety, hygiene, health at work within the framework of the European Year; sources of information about these activities; personal contribution to improvement in job safety and expected improvement in job safety by legislation; employers, government, employees, workers´ representatives or security official as one primarily responsible for health protection at work; attitude to increased activity of the EC in health protection at work. Self-classification on a left-right continuum; party closeness; union membership; marital status; size of household; equipment of household with durable economic goods, in particular in the area of entertainment electronics and computers; time worked each week; span of control; employment in the civil service or in the private sector; classification of financial situation of household.
Schwerpunkt dieses Eurobarometers sind Gesundheit und Sicherheit am Arbeitsplatz. Themen: Kenntnis der europäischen Flagge und des Logos für das europäische Jahr; Kenntnis der Symbole auf dem Logo; wahrgenommene Aktivitäten der EG in den Bereichen Sicherheit, Hygiene, Gesundheit am Arbeitsplatz im Rahmen des europäischen Jahres; Informationsquellen über diese Aktivitäten; eigener Beitrag zur Verbesserung der Arbeitsplatzsicherheit und erwartete Verbesserung der Arbeitsplatzsicherheit durch die Gesetzgebung; Unternehmer, Regierung, Mitarbeiter, Arbeitnehmervertreter oder Sicherheitsbeauftragte als Hauptzuständige für den Gesundheitsschutz am Arbeitsplatz; Einstellung zu einer vermehrten Aktivität der EG beim Gesundheitsschutz am Arbeitsplatz. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Schulbildung; Alter bei Schulabschluss; Beruf; Berufliche Position; Art des Betriebs; Branche des Betriebes; Kontrollspanne; Haushaltsgröße; Befragter ist Haushaltsvorstand; Parteipräferenz; Meinungsführerschaft; Postmaterialismus; Einstellung zu Europa; sozialer Status; Land; Einstellung zum gemeinsamen Markt(EG); Besitz von TV, Video Recorder, Video Kamera, Radio-Wecker, Computer, Kamera, Bohrmaschine, Friteuse,2oder mehr Autos oder Ferienwohnung; Mediennutzung; Selbsteinstufung auf einem Links-Rechts-Kontinuum; Parteinähe; Gewerkschaftsmitgliedschaft; Wochenarbeitszeit; Beschäftigung im öffentlichen Dienst oder im privaten Sektor; Einstufung der finanziellen Situation des Haushalts.
Alter: 15 Jahre und älter
Research area: Belgium, Denmark, Federal Republic of Germany, Greece, Spain,
France, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Portugal, United Kingdom, Northern Ireland. Multi-stage stratified random sample of persons 15 years old and older