Flash Eurobarometer 115 (Euro Introduction Attitudes, Step 12 - Non-Euro Members)

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Einstellung zur Einführung des Euro in den Euro-Teilnehmerländern. Themen: Eigene Informiertheit über die Euroeinführung; Bekanntheit der Länder der Eurozone; Kenntnis des Zeitpunktes der Einführung des Euros im eigenen Land und in den restlichen Ländern; Kenntnis der Möglichkeiten des Gebrauches der alten Währung im eigenen Land und in den Ländern der Eurozone; Kenntnis über die direkte Verwendbarkeit des neuen Geldes vom Tag der Auslieferung an; Wahrnehmung von Preisauszeichnungen in Euro im Ausland, im Internet, in Zeitungen, in Magazinen in Katalogen und Geschäftsunterlagen; Einschätzung der Unannehmlichkeiten für die Bürger durch die Euroeinführung; Erwartung von Preis-Betrügereien durch die Euroumstellung; erwartete Euroeinführung im eigenen Land; Einschätzung der Erleichterung von internationalen Preisvergleichen durch den Euro; Einschätzung der Entwicklung des Euros zu einer internationalen Währung, ähnlich dem US-Dollar; Erwartung eines wirtschaftlichen Wachstums durch den Euro in den Euroländern; Erwartung einer Angleichung der Euroländer; Einschätzung der Entstehung neuer Jobs durch die Euroeinführung in den Euroländern; erwartete Erleichterung des Einkaufens in anderen Euroländern; Reiseserleichterung in der EU; Erwartung der Preisstabilisierung durch den Euro in der Eurozone; Beurteilung der Vorteilhaftigkeit der Euroeinführung; Sorge um den Wert des Euros im Verhältnis zum US-Dollar; Kenntnis des Umrechnungskurses in die alte nationale Währung; erwartete Steigerung des Zugehörigkeitsgefühls zu Europa durch den Euro. Demographie: Geschlecht; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; Parteipräferenz (Sonntagsfrage); Urbanisierungsgrad.

Attitude towards the introduction of the Euro in participating countries. Topics: One’s state of information on the introduction of the Euro; knowledge of the countries in the Euro zone; knowledge of the point in time of introduction in one’s own country and in the other countries; knowledge on possible use of old currency in one’s own country and other countries of the Euro zone; knowledge on the direct usability of the new money from the day of introduction; perception of pricing in Euros used abroad, on the internet, in newspapers, magazines, catalogues and business documents; assessment of inconvenience caused to citizens by the introduction of the Euro; expectation of price-fraud due to adaptation to the Euro; expected introduction of the Euro in one’s own country; assessment of the relief from international price comparisons due to introduction of the Euro; assessment of the development of the Euro to an international currency, similar to the U.S. dollar; expectation of economic growth in Euro-countries due to the introduction of the Euro; expectation of an approximation of the Euro-countries; assessment of the emergence of new jobs due to introduction of the Euro in Euro-countries; elimination of exchange rated due to the Euro; simplified travelling within the EU; expectation of price stabilisation due to the Euro in the Euro zone; evaluation of the advantages caused by the introduction of the Euro; concerns about the value of the Euro in proportion to the U.S. dollar; knowledge of the conversion rate into the old national currency; expected increase in the sense of belonging to Europe due to the Euro. Demography: Sex; age; age when finished full time education; professional position; party preference; region; degree of urbanisation.

Telephone interview

Bevölkerung im Alter von 15 Jahren und älter

Persons aged 15 and over in the three EU-countries without Euro-currency

Wahrscheinlichkeitsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.3605
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.3605
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Mohedano-Brethes, Ruben; Soufflot De Magny, Renaud; GALLUP, Kopenhagen; NOP, London; SVENSKA GALLUP, Stockholm
Publication Year 2002
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Denmark; Sweden; United Kingdom - excl. Northern Ireland