Flash Eurobarometer 4021 (Emotions and Political Engagement towards the EU)

DOI

Einstellungen zur EU.

Themen: persönliche Gefühle gegenüber der EU: Hoffnung, Angst, Zuversicht, Zweifel; Verbindendes zwischen den Bürgern verschiedener EU-Mitgliedsstaaten ist wichtiger als Trennendes; Häufigkeit der folgenden Aktivitäten: Fernsehsendung über Politik gesehen, Radiosendung über Politik gehört, Artikel über Politik in Zeitungen oder Zeitschriften gelesen, auf Nachrichtenwebseiten etwas über Politik gelesen, in sozialen Netzwerken im Internet etwas über Politik gelesen, mit Hilfe einer Messaging-App über Politik gelesen oder diskutiert, mit Freunden oder Familie über Politik diskutiert, an öffentlichen Versammlungen oder Demonstrationen teilgenommen. Demographie: Alter; Geschlecht; Staatsangehörigkeit; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad; Besitz eines Mobiltelefons; Festnetztelefon im Haushalt; Haushaltszusammensetzung und Haushaltsgröße; Region. Zusätzlich verkodet wurde: Land; Befragten-ID; Interviewmodus (Mobiltelefon oder Festnetz); Häufigkeit der Internetnutzung; Nationengruppe; Gewichtungsfaktor.

Attitudes towards the EU.

Topics: personal feeling towards the EU: hope, fear, confidence, doubts; things that bring citizens of different EU member states together are more important than things that separate; frequency of the following activities: watch TV programme about politics, listen to radio programme about politics, read articles about politics in newspapers and magazines, read about politics on news websites, read about politics on online social networks, use messaging app to read or discuss about politics, discuss about politics with friends or family, attend public meetings or demonstrations. Demography: age; sex; nationality; age at end of education; occupation; professional position; type of community; own a mobile phone and fixed (landline) phone; household composition and household size; region. Additionally coded was: country; respondent ID; type of phone line; frequency of internet use; nation group; weighting factor.

Telephone interview: CATI

Bevölkerung der jeweiligen Nationalitäten und EU-Bürger in 27 Mitgliedsstaaten der EU (alle außer UK), wohnhaft in den jeweiligen Mitgliedsstaaten, im Alter von 15 Jahren und älter

Population of the respective nationalities of 27 European Union Member States (excluding the UK) and other EU nationals, resident in each of the 28 Member States and aged 15 years and over.

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Mehrstufige Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.13316
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.13316
Provenance
Creator European Parliament, Brussels
Publisher GESIS Data Archive
Contributor European Parliament, Brussels DG Communication ´Public Opinion Monitoring Unit´; Kantar Belgium (Kantar TNS), Brussels, Belgium; Kantar TNS BBSS, Sofia, Bulgaria; Kantar CZ, Prague, Czech Republic; Kantar GALLUP, Copenhagen, Denmark; Kantar Deutschland, Munich, Germany; Kantar Emor, Tallinn, Estonia; Behaviour & Attitudes, Dublin, Ireland; Taylor Nelson Sofres Market Research, Athens, Greece; TNS Investigación De Mercados Y Opinión, Madrid, Spain; Kantar Public France, Montrouge, France; Kantar Italia, Milan, Italy; CYMAR Market Research, Nicosia, Cyprus; Kantar TNS Latvia, Riga, Latvia; TNS LT, Vilnius, Lithuania; ILReS, Luxembourg, Luxembourg; Kantar Hoffmann, Budapest, Hungary; MISCO International, Valletta, Malta; TNS NIPO, Amsterdam, Netherlands; Das Österreichische Gallup Institut, Vienna, Austria; Kantar Polska, Warsaw, Poland; Marktest – Marketing, Organização E Formação, Lisbon, Portugal; Centrul Pentru Studierea Opiniei Si Pietei (CSOP), Bucharest, Romania; Mediana DOO, Ljubljana, Slovenia; Kantar Slovakia, Bratislava, Slovakia; Kantar TNS Oy, Espoo, Finland; Kantar Sifo, Stockholm And Gothenburg, Sweden; Kantar UK Limited, London, United Kingdom; HENDAL, Zagreb, Croatia; Kantar Public, Brussels (International Co-Ordination)
Publication Year 2019
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Austria; Belgium; Bulgaria; Cyprus; Czech Republic; Germany; Denmark; Estonia; Spain; Finland; France; Greece; Croatia; Hungary; Ireland; Italy; Lithuania; Luxembourg; Latvia; Malta; Netherlands; Poland; Portugal; Romania; Sweden; Slovenia; Slovakia