Flash Eurobarometer 65 (Consumer Information)

DOI

Verbraucherinteresse an Produktinformationen. Themen: Produktbereiche mit erhöhtem Produktinformationsbedarf; amhäufigsten vermißte Produktinformationen; Selbsteinschätzung derIntensität der Suche nach Produktinformationen und Nutzung von Expertenoder Kauf von Verbraucherzeitschriften; Zufriedenheit mit denbeschaffbaren Informationen; Nutzungsinteresse an Produktinformationenvon unabhängigen Organisationen vor wichtigen Kaufentscheidungen;Interesse an einem Abonnement zur Inanspruchnahme vonVerbraucherinformationen; regelmäßige Nutzung von Testzeitschriften undMitgliedschaft in einer Verbraucherschutzorganisation; Beurteilung derNützlichkeit dieser Verbraucherinformation. Demographie: Geschlecht; Parteipräferenz (Sonntagsfrage); Alter beiBeendigung der Schulbildung; beruflicher Status.

Consumer interest in product information.Topics:product areas with increased need for product information;product information most frequently missed;self-assessment of intensity of search for product information anduse of experts or purchase of consumer magazines;satisfaction with information one can find;interest in using product information from independent organizationsbefore important purchase decisions;interest in subscribing to access to consumer information;regular use of test magazines andmembership in a consumer protection organization;judgement on the usefulness of this consumer information.Demography:sex;party preference (Sunday question);age at conclusion of school education;occupational status.

Telefonische Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Telephone interview with standardized questionnaire

Alter: 15 Jahre und älter

Persons 15 years old and older

Auswahlverfahren Kommentar: Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.3145
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.3145
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Melich, Anna; Jamar, Nicole; DIMARSO, Bruessel; GALLUP, Kopenhagen; EMNID, Bielefeld; ICAP, Athen; DEMOSCOPIA, Madrid; B.V.A., Viroflay, Frankreich; Irish Marketing Surveys, Dublin; DOXA, Mailand; ILRES, Luxemburg; NIPO, Amsterdam; METRIS, Lissabon; NOP, London; OEsterreichisches GALLUP, Wien; SUOMEN GALLUP, Espoo, Finnland; SIFO, Stockholm
Publication Year 1999
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Denmark; Germany; Finland; France; Greece; Ireland; Italy; Luxembourg; Netherlands; Austria; Portugal; Sweden; Spain; United Kingdom