Buying Behavior and Personal Attitudes Online Panel Research

DOI

Gründe für die Panelmitgliedschaft. Themen: Gründe für die Anmeldung für ein Online Panel (Neugierde, Beitrag zur Verbesserung von Produkten und Dienstleistungen, finanzieller Anreiz, Ausprobieren von Neuheiten, früher informiert über neue Produkte und Dienstleistungen, Unterhaltung und Spaß durch Beantwortung der Panelbefragungen); Anzahl der Mitgliedschaften in weiteren Online Panels; Materialismus (Skala nach Richins 1987); materielle Orientierung (Geld und Besitz). Demographie: Geschlecht; Alter (in Jahren, gruppiert, mittlere Altersgruppe von 31 bis 50 Jahre bzw. ältere Altersgruppe ab 51); Bildungsniveau. Zusätzlich verkodet wurde: Surveydauer; Fallstatus (mehr als 300 Sekunden aktiv mit Eintrittsinfo oder vorheriger Abbruch mit bzw. ohne Eintrittsinfo); unbekannter Eintrittsweg (Zugangsweg) zum Panel; Art der Rekrutierung; Anzahl der ausgelassenen Items; straight-lining; Panelmitgliedschaft in Tagen; Anzahl der Paneleinladungen in den letzten 12 Monaten; bezogen auf die letzten 12 Monate: Anzahl der Umfragestarts; Startrate; Anzahl der abgebrochenen Umfragen; Abruchrate.

Reasons for becoming a member of the online panel. Topics: reasons for signing up for an online panel (curiosity, contribution to the improvement of better products and services, financial incentives, novelty, first to know about new products and services, entertainment and fun by answering the panel surveys); number of other online panels enrolled; Materialism (Richins scale after 1987); monetary orientation (money and possession). Demographics: sex; age (in years, in groups, age 31 to 50 years, age group 51 and older); level of education. Also encoded: time to complete the survey (duration in sec); case status (more than 300 seconds active with entry info or previous termination with or without admission information); unknown way of entry into the panel; panel entry through: panel takeover, permission marketing, intercept survey, survey platform, Google AdWords, banner advertisement, referral system); total number of omitted items; straightlining; panel membership tenure in days; number of panel invitations in the last 12 months; number of survey starts in the last 12 months; number of broken-off surveys in the last 12 months; starting rate in the last 12 months; break-off rate in the last 12 months.

Web-basiert - Standardisierter Selbstausfüller

Fixed form selfadministered questionnaire: Web-based

Panelmitglieder

Online panel members

Auswahlverfahren Kommentar: Gelegenheitsstichprobe

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.11882
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.11882
Provenance
Creator Keusch, Florian
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Meinungsraum.At, Vienna
Publication Year 2014
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Austria