Das Projekt „KomPaed - Tätigkeitsbezogene Kompetenzen in pädagogischen Handlungfeldern“ ist ein Verbundprojekt der BMBF-Förderinitiative „Kompetenzmodellierung und Kompetenzerfassung im Hochschulsektor“ (KoKoHs) und umfasst eine quantitative und eine qualitative Teilstudie.
Die hier vorliegende quantitative Teilstudie untersucht zunächst bei Studierenden erziehungswissenschaftlicher Studiengänge die Identifizierung generischer Kompetenzen, die für erfolgreiches berufliches Handeln von Hochschulabsolvent(inn)en in Verbindung mit Fachwissen und fachlichen Kompetenzen erforderlich sind. In KomPaed werden dazu die zuletzt aktiven Panelteilnehmer(innen) der DZHW-Absolventenpanels 2001, 2005 und 2009 in einer Online-Vertiefungsbefragung befragt.
The project "KomPaed - Task-related competencies in fields of educational activities" is a joint project of the BMBF funding initiative "Competence modelling and competence recording in the higher education sector" (KoKoHs) and comprises a quantitative and a qualitative sub-study.
The present quantitative sub-study first examines the identification of generic competences among students of educational science degree programmes that are necessary for the successful professional activities of university graduates in conjunction with specialist knowledge and subject-specific competences. In KomPaed, the last active panel participants of the DZHW graduate panels 2001, 2005 and 2009 will be interviewed in an online in-depth survey.
Self-administered questionnaire: Web-based
KomPaed 2014 - Tätigkeitsbezogene Kompetenzen in pädagogischen Handlungsfeldern: Standardisierte Onlinebefragung
KomPaed 2014 - Task-Related Competencies in Fields of Educational Activities: Standardised online survey
KomPaed 2014 - Tätigkeitsbezogene Kompetenzen in pädagogischen Handlungsfeldern:
Zuletzt aktive Panelteilnehmer(innen) der DZHW-Absolventenpanels 2001, 2005 und 2009
KomPaed 2014 - Task-Related Competencies in Fields of Educational Activities:
Last active panel participants of the DZHW Graduate Panel 2001, 2005 and 2009
Vollerhebung