Verbraucherbefragung (Juni 1958) Consumer Survey (June 1958)

DOI

Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich der Konsumforschung. Themen: Beurteilung der wirtschaftlichen Entwicklung (Katona-Fragen);Hören von Werbefunk; Rauchgewohnheiten; Genußmittelkonsum; Konsumnichtalkoholischer Getränke; Angaben zum Schuhkauf;Waschmittelverbrauch; Verwendung von Kosmetikartikeln; Einstellung zuKunstfaserprodukten; Einkaufsgewohnheiten; bevorzugte Ladenschlußzeiten;Interesse an kulturellen Veranstaltungen; Lesegewohnheiten; Kfz-Besitz;Einstellung zum Selbstschneidern von Kleidungsstücken;Führerscheinbesitz; Telefonbesitz; Bereitschaft zu erneuter Befragung. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Kinderzahl;Konfession; Schulbildung; Beruf; Berufstätigkeit; Einkommen;Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Besitzlanglebiger Wirtschaftsgüter. Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit des Befragten; Beurteilung derwirtschaftlichen Lage des Befragten; Interviewdauer.

Omnibus survey from the area of consumer research. Topics: Judgement on economic development (Katona questions);listening to radio commercials; smoking habits; consumption ofsemi-luxury foods, tobacco and alcohol; consumption of non-alcoholicbeverages; information on shoe purchase; use of detergent; use ofcosmetics articles; attitude to artificial fiber products; shoppinghabits; preferred store closing times; interest in cultural events;reading habits; possession of a vehicle; attitude to making one´s ownarticles of clothing; possession of drivers license; possession of atelephone; willingness to participate in a renewed survey. Demography: age (classified); sex; marital status; number of children;religious denomination; school education; occupation; employment;income; household income; size of household; composition of household;possession of durable economic goods. Interviewer rating: social class of respondent; judgement on economicsituation of respondent; length of interview.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 18 Jahre und älter

Persons 18 years old and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0287
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0287
Provenance
Creator Institut Für Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Institut Fuer Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publication Year 1968
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Berlin - West Berlin