Die Bedeutung der Autorität im Prozeß der politischen Sozialisation imVorschulalter (Kinder- und Elternbefragung).
Themen: 1.) Kinderbefragung: Autoritätsstruktur in der Familie;Verhalten der Eltern gegenüber den Kindern; Ordnungssinn; Einstellungzur Autorität; Rollenbild eines Polizisten; Sozialisationspraktiken.
2.) Elternbefragung: Wichtigkeit von Erziehungszielen; Einstellung zuverschiedenen Strafformen; Information über Erziehungsfragen; Stellungin der Geschwisterreihe; Mischehe.
Demographie: Alter; Geschlecht; Kinderzahl; Konfession; Schulbildung;Berufsausbildung; Beruf; berufliche Position; Haushaltseinkommen.
Interviewerrating: Interviewdauer; Interviewdatum; Interviewumfeld;Abweichungen von standardisiertem Text; Intervieweridentifikation;Konkretheit der Erziehungsvorstellungen der Eltern;Kooperationsbereitschaft des Befragten.
The significance of authority in the process of political socializationin pre-school age (children and parents survey).
Topics: 1. Children survey: authority structure in one´s family;conduct of parents regarding the children; sense of order; attitude toauthority; role model of a policeman; socialization practices.
2. Parents survey: importance of educational goals; attitude tovarious forms of punishment; information about child-raising questions;position in sibling sequence; mixed marriage.
Demography: age; sex; number of children; religious denomination;school education; vocational training; occupation; professionalposition; household income. Interviewer rating: length of interview;date of interview; interview surroundings; deviation from standardizedtext; identification of interviewer; concreteness of child-raisingideas of parents; willingness of respondent to cooperate.
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen
Oral survey with standardized questionnaire
School beginners and their mothers in two schools
in downtown Giessen.
Auswahlverfahren Kommentar: Auswahl von Schulanfängern und deren Müttern in zwei
Schulen in der Gießener Innenstadt.