Media Exposure and Opinion Formation in an Age of Information Overload (MEOF) – Webtracking on-site

DOI

Die Studie Media Exposure and Opinion Formation (MEOF) ist eine Mehrländer- und -wellen-Panelbefragung, die zwischen Juli 2017 und Oktober 2019 in Deutschland und April 2018 und Oktober 2019 in den USA durchgeführt wurde. Die Befragung ermöglicht es, politische Einstellungen und Verhaltensweisen, Wissen, Online-Medienkonsum und Einstellungen zu verschiedenen Themen zu untersuchen. Zusätzlich zu den Umfragedaten wurde eine passive Messtechnologie (Tracking-Software) auf den Desktop- und Mobilgeräten der Befragten eingesetzt, um mit Einverständnis der Befragten Echtzeitdaten über Webbesuche und die Nutzung mobiler Apps zu sammeln.

Die Webtracking-Daten bestehen aus drei Stichproben, zwei deutschen und einer US-amerikanischen, die die Erhebungswellen im Feld begleiten. Erfasste Variablen: country, url, used_at, duration, personid, domain, provider

The Media Exposure and Opinion Formation (MEOF) study is a multi-country, multi-wave panel survey conducted between July 2017 and October 2019 in Germany and April 2018 and October 2019 in the United States. The survey allows for the study of political attitudes and behaviors, knowledge, online media consumption, and attitudes on a variety of topics. In addition to survey data, passive measurement technology (tracking software) was deployed on respondents´ desktop and mobile devices to collect real-time data on web visits and mobile app usage with respondent consent.

The web tracking data consist of three samples, two German and one U.S. American, accompanying the fielded survey waves. Collected variables: country, url, used_at, duration, personid, domain, provider

Computer-based observation

Deutsche/Amerikanische Staatsbürger ab 18 Jahren mit Internetzugang

German/American citizens aged 18 and over with Internet access

Nicht-Wahrscheinlichkeitsauswahl: Quotenstichprobe

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.13981
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.13981
Provenance
Creator Munzert, Simon; Barberá, Pablo; Guess, Andrew M.; Yang, JungHwan
Publisher GESIS
Contributor YouGov USA
Publication Year 2022
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany; United States