Landwirtschaftliche Genossenschaften Agricultural Co-Operatives

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Die Einstellung der Landwirte zu Genossenschaften. Themen: Geschäftliche und emotionale Bindung an die örtlichenGenossenschaften; Bedeutung einzelner Genossenschaften für denlandwirtschaftlichen Betrieb; Charakterisierung der Genossenschaft imVergleich zum privaten Landhandel; persönlicher Kontakt zu den Leiternder örtlichen Genossenschaft; Teilnahme an den Mitgliederversammlungen;Einstellung zu einer nebenamtlichen Geschäftsführung und zunichtlandwirtschaftlichen Mitgliedern in der Genossenschaft;Zufriedenheit mit der Geschäftsführung der Genossenschaften; Einstellungzur Zusammenlegung kleiner örtlicher Genossenschaften; Einstellung zulandwirtschaftlichen Produktionsgenossenschaften; Kontakte zurLandwirtschaftsschule; Besitz landwirtschaftlicher Fahrzeuge undMaschinen; Mitgliedschaft in landwirtschaftlichen Vereinigungen undGenossenschaften Lesen von Fachzeitschriften und Tageszeitungen;Fernsehgewohnheiten und Beachtung von Werbesendungen; Besitz oderAbsicht zum Kauf eines Fernsehgeräts; Betriebsart und Betriebsgröße;Viehbestand und Zahl der tierischen Zugkräfte. Demographie: Alter; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; Beruf;Wohnsituation; Bundesland. Interviewerrating: Ortsgröße.

The attitude of farmers to co-operatives. Topics: Business and emotional ties to the local co-operatives;significance of individual co-operatives for the agricultural company;characterization of the co-operative in comparison to private trade inthe country; personal contact with the leaders of the localco-operative; participation in membership meetings; attitude to asecondary business management and non-agricultural members in theco-operative; satisfaction with business management of theco-operatives; attitude to consolidation of smaller localco-operatives; attitude to agricultural production co-operatives;contacts with the agriculture school; possession of agriculturalvehicles and machines; membership in agricultural organizations andco-operatives; reading technical journals and daily newspapers;television habits and paying attention to advertising broadcasts;possession or intent to purchase a television set; type of company andcompany size; livestock holdings and number of animal-drawn vehicles. Demography: age; religious denomination; school education; vocationaltraining; occupation; housing situation; state. Interviewer rating: city size.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Hauptberufliche Landwirte, die einen Schlepper besitzen

Full-time farmers possessing a tractor.

Auswahlverfahren Kommentar: Keine näheren Angaben

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0463
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0463
Provenance
Creator DIVO, Frankfurt
Publisher GESIS Data Archive
Contributor DIVO, Frankfurt
Publication Year 1964
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OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany - FRG without West Berlin