Wahlverhalten und politische Beurteilung der Werbewirksamkeitverschiedener Werbemethoden im Wahlkampf.
Themen: Selbsteinschätzung der politischen Informiertheit; Quellenpolitischer Information; Beurteilung des Wahlkampfes in denverschiedenen Medien; Mediennutzung; Einschätzung der Objektivität derMedien; Erinnerung an Wahlparolen und Beurteilung der Qualität derWahlparolen; Beurteilung der verschiedenen Werbemethoden und desWahlkampfes im eigenen Wahlkreis; Teilnahme an Wahlversammlungen;Einschätzung des Verhaltens Adenauers im Wahlkampf; persönlicheGespräche mit dem Bundestagskandidaten; Erwartungen an den Kandidaten;Bekanntheit des Kandidaten; Sympathie-Skalometer für die dreiBundestagskandidaten im Wahlkreis; präferierte Kanäle der Kommunikationmit den Parteien; Wahlverhalten bei der Bundestagswahl 1965, bei derLandtagswahl und bei der Gemeindewahl; evtl. Angabe der eigenenWechselwählerschaft; Splitting bei der Stimmabgabe; Wahlverhalten derprimären Umwelt; lokales Ereignis mit Einfluß auf die eigeneWahlentscheidung; Zufriedenheit mit dem Ausgang der Wahl im Wahlkreis;Änderung des Wahlverhaltens, wenn das Wahlergebnis vor der Wahl bekanntgewesen wäre; Parteien, die in die engere Wahl gefaßt wurden; Gefühl derpolitischen Partizipation durch den Wahlgang; erhaltene Wahlbriefe;Religiosität; Mitgliedschaft in Vereinen und Organisationen sowieparteipolitische Neigungen dieser Organisationen.
Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Beruf; Berufstätigkeit; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand;Selbsteinschätzung der Schichtzugehörigkeit; Flüchtlingsstatus; Besitzlanglebiger Wirtschaftsgüter; Informationsquellen.
Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit des Befragten; Ortsgröße.
Behavior at the polls and political judgement on the advertisingeffectiveness of various advertising methods in the election campaign.
Topics: Self-assessment of political extent to which informed; sourcesof political information; judgement on the election campaign in variousmedia; media usage; assessment of the objectivity of the media; memoryof election slogans and judgement on the quality of election slogans;judgement on various advertising methods and the election campaign inone´s constituency; participation in election meetings; assessment ofthe conduct of Adenauer in the election campaign; personalconversations with the Federal Parliament candidate; expectations ofthe candidate; familiarity of the candidate; sympathy scale for thethree Federal Parliament candidates in the constituency; preferredchannels of communication with the parties; behavior at the polls inthe Federal Parliament election 1965, in the state parliament electionand in the municipal election; as appropriate information on one´s ownchange in party voted for; splitting in voting; behavior at the pollsof family and friends; local event with influence on one´s own votingdecision; satisfaction with result of the election in the constituency;change of behavior at the polls if election result had been knownbefore the election; parties given serious consideration; feeling ofpolitical participation through voting; election information received;religiousness; membership in clubs and organizations as well as partypolitical inclinations of these organizations.
Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; occupation; employment; composition of household; head ofhousehold; self-assessment of social class; refugee status; possessionof durable economic goods; sources of information.
Interviewer rating: social class of respondent; city size.
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen
Oral survey with standardized questionnaire
Wahlberechtigte im Alter von 21 Jahren und älter
Eligible voters 21 years old and older.
Auswahlverfahren Kommentar: Mehrstufige Zufallsauswahl