Verbraucherbefragung (November 1960) Consumer Survey (November 1960)

DOI

Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich derMarktforschung. Themen: Geldwertvertrauen; Preisentwicklung; Sparverhalten; Ratenkäufe;Verschuldungsbereitschaft; Brot- und Backwarenverbrauch;Waschmittelverbrauch und Bekanntheitsgrad von Marken; Rauchgewohnheitenund Markenkenntnis von Zigaretten; Anzeigentests; Urlaubsverhalten;Urlaubsreisen; gelesene Zeitungen; Vertrauen in die Zukunft; Beurteilungder Lage Berlins, der Politik von Brandt und der Absicht Brandts,Bundeskanzler zu werden; politisches Wissen; Parteipräferenz. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; Beruf; berufliche Position; Berufslaufbahn;Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung;Haushaltungsvorstand; soziale Herkunft. Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit und wirtschaftliche Lage desBefragten; Wochentag des Interviews; Interesse des Befragten amBefragungsthema.

Omnibus survey from the area of market research. Topics: Trust in the value of money; price development; savingshabits; installment purchases; readiness to go into debt; use of breadand baked goods; use of detergents and degree of familiarity of brands;smoking habits and brand knowledge of cigarettes; advertisement tests;vacation behavior; vacation trips; newspapers read; trust in thefuture; judgement on the situation of Berlin, the policies of Brandtand the intent of Brandt to become federal chancellor; politicalknowledge; party preference. Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; school education; occupation; professional position;professional career; household income; size of household; compositionof household; head of household; social origins. Interviewer rating: social class and economic situation of respondent;weekday of interview; interest of respondent in survey topic.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 16 Jahre und älter

Age: 16 and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0291
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0291
Provenance
Creator Institut Für Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Institut Fuer Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publication Year 1968
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OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Berlin - West Berlin