Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich derMarktforschung.
Themen: Geldwertvertrauen; Preisentwicklung; Sparverhalten; Ratenkäufe;Verschuldungsbereitschaft; Brot- und Backwarenverbrauch;Waschmittelverbrauch und Bekanntheitsgrad von Marken; Rauchgewohnheitenund Markenkenntnis von Zigaretten; Anzeigentests; Urlaubsverhalten;Urlaubsreisen; gelesene Zeitungen; Vertrauen in die Zukunft; Beurteilungder Lage Berlins, der Politik von Brandt und der Absicht Brandts,Bundeskanzler zu werden; politisches Wissen; Parteipräferenz.
Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; Beruf; berufliche Position; Berufslaufbahn;Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung;Haushaltungsvorstand; soziale Herkunft.
Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit und wirtschaftliche Lage desBefragten; Wochentag des Interviews; Interesse des Befragten amBefragungsthema.
Omnibus survey from the area of market research.
Topics: Trust in the value of money; price development; savingshabits; installment purchases; readiness to go into debt; use of breadand baked goods; use of detergents and degree of familiarity of brands;smoking habits and brand knowledge of cigarettes; advertisement tests;vacation behavior; vacation trips; newspapers read; trust in thefuture; judgement on the situation of Berlin, the policies of Brandtand the intent of Brandt to become federal chancellor; politicalknowledge; party preference.
Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; school education; occupation; professional position;professional career; household income; size of household; compositionof household; head of household; social origins.
Interviewer rating: social class and economic situation of respondent;weekday of interview; interest of respondent in survey topic.
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen
Oral survey with standardized questionnaire
Alter: 16 Jahre und älter
Age: 16 and older.
Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl