Verbraucherbefragung (Januar 1964) Consumer Survey (January 1964)

DOI

Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich der Marktforschung und politischeEinstellung der Berliner Bevölkerung. Themen: Einkommensentwicklung und Preisentwicklung;Einkaufsgewohnheiten; Kaufpläne; Markenkenntnis; Kontenhaltung; Sparen;Volksaktien; Warentest; Urlaubsreise; Werbefunk und Werbefernsehen;Mediennutzung; Beurteilung der Lage Berlins nach dem Kanzlerwechsel inder BRD und dem Präsidentenwechsel in den USA; Einstellung zur SozialenMarktwirtschaft und zur Entwicklungshilfe; allgemeine Zufriedenheit;soziale Bindungen; Parteipräferenz; politische Informiertheit; Benennungvon unangenehmen Befragungsthemen im Interview; Hygieneverhalten. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; Beruf; berufliche Position; Berufstätigkeit;Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung;Haushaltungsvorstand; Anzahl der Erwachsenen im Haushalt; Ortsgröße. Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit und wirtschaftliche Lage desBefragten; Interesse des Befragten am Befragungsthema; Wochentag desInterviews.

Omnibus survey from the area of market research and political attitudeof the population of Berlin. Topics: Income development and price development; shopping habits;purchase plans; brand knowledge; maintaining bank accounts; saving;public stocks; product test; vacation trip; radio commercials andtelevision commercials; media usage; judgement on the situation ofBerlin after change of chancellor in the FRG and change of president inthe USA; attitude to the social market economy and foreign aid; generalsatisfaction; social ties; party preference; political extent to whichinformed; naming unpleasant survey topics during interview; hygienepractices. Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; school education; occupation; professional position;employment; household income; size of household; composition ofhousehold; head of household; number of adults in household; city size. Interviewer rating: social class and economic situation of respondent;interest of respondent in survey topic; weekday of interview.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 16 Jahre und älter

Age: 16 and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0296
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0296
Provenance
Creator Institut Für Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Institut Fuer Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publication Year 1968
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Berlin - West Berlin