Die Behinderungen, die Familienverhältnisse und die Schulleistungen vonlernbehinderten Schülern in Bonn.Themen: Sprachleistung; Leseschwäche; Rechtschreibschwäche;Rechenschwierigkeiten; Konzentrationsschwäche; Schwierigkeiten in derMotorik; Schulversäumnisse; Lerneinstellung; Verhaltensstörungen;Sozialverhalten; äußere Erscheinung; Sinnesschäden; Familienverhältnisseund Elternstatus; Wohnverhältnisse; Geschwisterzahl; Heimaufenthalte;Vormund; Bettnässen; Nägelkauen.
Demographie: Alter; Geschlecht; Familienzusammensetzung; Alter undAnzahl der Geschwister; Konfession; soziale Herkunft.
The disabilities, family relationships and school achievements oflearning disabled schoolchildren in Bonn.
Topics: Language performance; reading problems; spelling problems;arithmetic problems; concentration problems; difficulties in motorco-ordination; school absences; attitude to learning; conductdisturbances; social conduct; external appearance; sensory impairment;family conditions and parent status; housing conditions; number ofsiblings; home stays; guardian; bed-wetting; chewing nails.
Demography: age; sex; family composition; age and number of siblings;religious denomination; social origins.
Interview
Sampling Procedure Comment: