Flash Eurobarometer 434 (Geo-blocking Among Businesses)

DOI

Kauf von Waren und Dienstleistungen für Unternehmen innerhalb der EU. Erfahrungen mit Geoblocking.

Themen: Kauf von Waren und Dienstleistungen für das Unternehmen in einem anderen EU-Land in den letzten zwölf Monaten; Schwierigkeiten beim Kauf; Gründe, nicht in anderen EU-Ländern zu kaufen; Probleme beim Kauf; Schwierigkeiten beim Kauf bestimmter Produkte und Dienstleistungen; problematische Phase des Kaufvorgangs. Demographie: Angaben zum Unternehmen (beschränkt auf Unternehmensaktivitäten im eigenen Land): Anzahl der Mitarbeiter, Gründungsjahr; Jahresumsatz in 2015; Entwicklung des Umsatzes seit Januar 2015 (in Prozent); erwartete Entwicklung der Anzahl der Beschäftigten in den nächsten zwölf Monaten; Verkauf in andere EU-Länder und in Länder außerhalb der EU; Anteil des Erlöses durch den Verkauf in andere EU-Mitgliedstaaten in 2015 (in Prozent); Anbieten der folgenden Services: Webseite mit den erhältlichen Produkten und Dienstleistungen, Online-Bestellung, Online-Bezahlung; Direktverkauf an Endverbraucher sowie andere Unternehmen und Organisationen; Anteil des Unternehmensumsatzes in 2015, der in Forschung und Entwicklung investiert wurde (in Prozent). Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Land; NACE-Code; Region; Gewichtungsfaktor.

Purchase of products and services for companies within the EU. Experiences with geo-blocking.

Topics: purchase of goods and services for the company from other EU countries in the last twelve months; difficulties regarding the purchase; reasons for not purchasing from other EU countries; problems related with purchasing from other EU countries; products and services that were difficult to purchase; stage of purchasing process that was problematic. Demography: information about the company (limited to activities in the own country): number of employees, year of company establishment; total turnover in 2015; development of turnover since January 2015 (in percent); expected development of the number of employees in the next twelve months; sales to other EU countries and to countries outside the EU; percentage of the value of sales to other EU member states in 2015; availability of the following services: website presenting products and services, online order, online payment; direct selling to final consumers and / or to other companies or organisations; percentage of the company’s turnover in 2015 invested in research and development. Additionally coded was: respondent ID; country; NACE-Code; region; weighting factor.

Telephone interview: CATI

Die Befragung umfasst alle Unternehmen in den NACE-Sektoren C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N und R in Belgien, Dänemark, Deutschland, Estland, Griechenland, Spanien, Frankreich, Irland, Italien, Ungarn, den Niederlanden, Österreich, Polen, der Slowakei und dem Vereinigten Königreich.

The survey covers all enterprises operating within the NACE sectors C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N and R in Belgium, Denmark, Germany, Estonia, Greece, Spain, France, Ireland, Italy, Hungary, the Netherlands, Austria, Poland, Slovakia and the United Kingdom.

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Geschichtete Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.12636
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.12636
Provenance
Creator European Commission, Brussels
Publisher GESIS Data Archive
Contributor European Commission, Brussels DG Communication COMM A1 ´Strategy, Corporate Communication Actions And Eurobarometer´ Unit; TNS Dimarso, Brussels, Belgium; TNS Gallup, Copenhagen, Denmark; TNS Deutschland, Munich, Germany; TNS Emor, Tallinn, Estonia; IMS Millward Brown, Dublin, Ireland; TNS ICAP, Athens, Greece; TNS Demoscopia, Madrid, Spain; TNS Sofres, Montrouge, France; TNS Italia, Milan, Italy; TNS Hoffmann Kft, Budapest, Hungary; TNS NIPO, Amsterdam, Netherlands; TNS Austria, Vienna, Austria; TNS OBOP, Warsaw, Poland; TNS AISA Slovakia, Bratislava, Slovakia; TNS UK, London, United Kingdom; TNS Political & Social, Brussels (International Co-Ordination)
Publication Year 2016
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Denmark; Germany; Estonia; Ireland; Greece; Spain; France; Italy; Hungary; Netherlands; Austria; Poland; Slovakia; United Kingdom