Flash Eurobarometer 49 (Information Society)

DOI

Nutzungsinteresse moderner Telekommunikationsmittel. Themen: Interesse an und Nutzung von Satellitenprogrammen,pay-tv Programmen, Teletext, Videotext, CD-ROM oder CD-i, PC,Computer am Arbeitsplatz, Faxgerät, Fax-Modem, Mobiltelefon,Internet und Onlinedienste wie Compuserve; Interesse an denDienstleistungen der Informationsgesellschaft wie z.B.Teilnahme an politischen Debatten über einKommunikationsnetzwerk, Teilnahme an Lehrgängen per Computer,Datenbanknutzung von zu Hause aus, Nutzung kommunaler undstaatlicher Dienstleistungen, Nutzung vonKommunikationsnetzwerken für die Auswahl und den Kauf vonProdukten, Einsichtnahme in ausländische Zeitungen undMagazine, Nutzung elektronischer Medien zur Arbeitsplatzsuche,Teilnahme an Gruppendiskussionen im beruflichen sowie privatenBereich, e-mail-Nutzung, Nutzung von elektronischen Spielenmit Partnern auch im Ausland, private Kontoführung.

Interest in use of modern telecommunication equipment. Topics: interestin and use of satellite programs, pay tv programs, teletext, CD-ROM orCD-i, PC, computer at work, fax equipment, fax-modem, cellulartelephone, Internet and online services such as Compuserve; interest inthe services of the information society such as e.g. participation inpolitical debates via a communication network, participation in coursesvia computer, use of database from home, use of municipal undgovernmental services, use of communication networks to select andpurchase products, reading foreign newspapers and magazines, use ofelectronic media in the search for a job, participation in groupdiscussions in occupational as well as private area, use of e-mail, useof electronic games with partners also abroad, managing personal bankaccount.

Telefonische Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Telephone interview with standardized questionnaire

Alter: 15 Jahre und älter

Respondents 15 years old and older

Auswahlverfahren Kommentar: Repräsentative Auswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.2634
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.2634
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Reif, Karlheinz; Jamar, Nicole; DIMARSO, Bruessel; GALLUP, Kopenhagen; EMNID, Bielefeld; ICAP, Athen; DEMOSCOPIA, Madrid; B.V.A., Viroflay, Frankreich; Irish Marketing Surveys, Dublin; DOXA, Mailand; ILRES, Luxemburg; NIPO, Amsterdam; NORMA, Lissabon; NOP, London; OESTERREICHISCHES GALLUP, Wien; SUOMEN GALLUP, Espoo, Finnland; SIFO, Stockholm
Publication Year 1995
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Denmark; Germany - Germany (West); Finland; France; Greece; Ireland; Italy; Luxembourg; Netherlands; Austria; Portugal; Sweden; Spain; United Kingdom