Leseranalyse 1968 Reader Analysis 1968

DOI

Mediennutzung der westdeutschen Bevölkerung im Jahr 1968. Themen: Nutzungshäufigkeit von Zeitschriften, Lesezirkeln,Kaufzeitungen und Abonnementszeitung; Leseort; Fernsehgerätebesitz undFernsehgewohnheiten; Beachtung von Werbefernsehen und Werbefunk;Einstellungen zum Farbfernsehen; Rauchgewohnheiten; Konsumgewohnheiten;Konsumneigung (Skala); Kapitalbildung und Vorsorge; Urlaubsreisen undFlugreisen; Getränkekonsum; Führen eines Haushaltsbuches. Index: Käufertypologie. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; Berufsausbildung; Beruf; Berufstätigkeit;Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltungsvorstand; Wohnsituation;Ortsgröße; Bundesland. Interviewerrating: Befragungstag; Kooperationsbereitschaft desBefragten und Schwierigkeiten beim Interview; Anzahl derKontaktversuche.

Media usage of the West German population in 1968. Topics: Frequency of use of magazines, magazine subscription clubs,newspapers purchased singly and subscription newspapers; place ofreading; possession of television set and television habits; payingattention to television and radio commercials; attitudes to colortelevision; smoking habits; consumer habits; consumption inclination(scale); formation of capital and provision for old age; vacation tripsand airplane travel; beverage consumption; conducting a housekeepingbook. Index: consumer typology. Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; school education; vocational training; occupation;employment; household income; size of household; head of household;housing situation; city size; state. Interviewer rating: day of survey; willingness of respondent tocooperate and difficulties with interview; number of contact attempts.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 14 Jahre und älter

Persons 14 years old and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Mehrstufige Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0844
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0844
Provenance
Creator Arbeitsgemeinschaft Leseranalyse, Essen
Publisher GESIS Data Archive
Contributor DIVO, Frankfurt; INFRATEST, Muenchen
Publication Year 1968
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany - FRG incl. West Berlin