Eurobarometer 11 (Apr 1979) Year of the Child in Europe

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Die Befragungsschwerpunkte dieses Eurobarometers sind: 1.) Einstellung zu den Europaparlamentswahlen; 2.) Einstellung zu Kindern. Themen: 1.) Einstellung zu den Wahlen zum Europaparlament:Bekanntheitsgrad der Wahlen; Wahrnehmung und Beurteilung derWerbekampagne in den Medien; grundsätzliche Einstellung zu denWahlen; Bild des europäischen Abgeordneten; eigeneWahlbeteiligungsabsicht bei den Europawahlen und beabsichtigtesWahlverhalten; Wahlverhalten bei der letzten Landesparlamentswahl;nicht wählbare Partei; Interesse am Wahlergebnis; allgemeineEinstellung zur Einigung Europas; Beurteilung der Zugehörigkeitdes Landes zur Gemeinschaft; Einstellung zu einer Beschleunigungbzw. Verlangsamung der Einigungsbewegung; wichtigste politischeProbleme des Landes und der EG; Einstellung zur Aufnahme vonGriechenland, Portugal und Spanien in die EG; Beurteilung deseuropäisch-amerikanischen Verhältnisses; Beurteilung derPolitik des Landes in bezug auf die Vereinigung Westeuropas unddie Sicherheit des Landes; Einstellung zu einer dominierendenRolle der Parteien in der europäischen Gemeinschaft. 2.) Einstellung zu Kindern: Kinderfreundlichkeit (Skala);Erziehungsstil und Erziehungsziele; Einstellung zu einemverlängerten Mutterschaftsurlaub; Wichtigkeit der Schulausbildungfür die Kinder; Erziehungsprobleme; ideale Kinderzahl undKinderwunsch; Erhalt von Kindergeld. 3.) Sonstiges: Zufriedenheit mit dem Einkommen und allgemeineLebenszufriedenheit; perzipierte Gründe für dieDollarschwäche; Selbsteinschätzung auf einemLinks-Rechts-Kontinuum; Parteipräferenz (Sonntagsfrage);politisches Interesse; Zufriedenheit mit der Demokratie im Lande;eigene Meinungsführerschaft; Religiosität; Betriebsgröße;Ortsgröße. Demographie: Alter; Familienstand; Konfession; Schulbildung;Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltszusammensetzung;Haushaltungsvorstand; Wahlverhalten bei der letzten Bundestagswahl;Urbanisierungsgrad; Bundesland.

The main survey focus areas of this Eurobarometer are: 1. Attitude to the European Parliament elections; 2. Attitude to children. Topics: 1. Attitude to the elections for the European Parliament:degree of familiarity of the elections; perception and judgement on theadvertising campaign in the media; basic attitude to the elections;image of European members of parliament; personal intent to participatein the European Elections and intended behavior at the polls; behaviorat the polls in the last state parliament election; party one cannotvote for; interest in election result; general attitude to unificationof Europe; judgement on affiliation of the country with the community;attitude to an acceleration or slowing down of the unificationmovement; most important political problems of the country and the EC;attitude to admission of Greece, Portugal and Spain into the EC;judgement on the European-American relationship; judgement on thepolicies of the country regarding unification of Western Europe andsecurity of the country; attitude to a dominant role of the parties inthe European Community. 2. Attitude to children: child-friendly (scale); child-raising styleand educational goals; attitude to a longer maternity leave; importanceof school education for children; child-raising problems; ideal numberof children and desire for children; receipt of child allowance. 3. Miscellaneous: satisfaction with income and general contentmentwith life; perceived reasons for the weakness of the dollar;self-assessment on a left-right continuum; party preference (Sundayquestion); political interest; satisfaction with democracy in thecountry; personal opinion leadership; religiousness; company size; citysize. Demography: age; marital status; religious denomination; schooleducation; employment; household income; household composition; head ofhousehold; behavior at the polls in the last Federal Parliamentelection; degree of urbanization; state.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 15 Jahre und älter

Persons 15 years old and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Verschiedene Auswahlverfahren (Quotenauswahl und mehrstufige Zufallsauswahl) je nach Land

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DOI https://doi.org/10.4232/1.10866
Related Identifier IsNewVersionOf https://doi.org/10.4232/1.1036
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.10866
Provenance
Creator Kommission Der Europäischen Gemeinschaften
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Commission Of The European Communities, Brussels; IFOP, Paris; DIMARSO, Bruessel; EMNID, Bielefeld; Gallup Markedsanalyse, Kopenhagen; Irish Marketing Surveys, Dublin; DOXA, Mailand; ILRES, Luxemburg; NIPO, Amsterdam; Social Surveys (Gallup Poll), London
Publication Year 2012
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OpenAccess true
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Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.1
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage France; Belgium; Netherlands; Germany; Italy; Luxembourg; Denmark; Ireland; Great Britain; Northern Ireland