Nutzung von Dienstleistungsanbietern. Einstellung zum Anbieterwechsel.
Themen: Nutzung von Dienstleistungen und Anbietern (Girokonto, Spar- und Investmentprodukte, Hypothek, Langzeitkredit, Autoversicherung, Hausratsversicherung, Mobilfunkanbieter, Festnetzanbieter, Stromanbieter, Gasversorger, Flüssiggas oder Gasflaschen); Einschätzung der Vergleichsmöglichkeit diverser Anbieter; Wechsel des Anbieters in den letzten zwei Jahren; Erfahrungen beim Wechsel des Anbieters; Hauptgrund für den Nicht-Wechsel des Anbieters; mögliche Anreize den Anbieter zu wechseln; Preisentwicklungen bei den genutzten Anbietern innerhalb des letzten Jahres.
Demographie: Geschlecht; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad; Internetanschluss zu Hause.
Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Interviewer-ID; Interviewsprache; Land; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Interviewmodus (Mobiltelefon oder Festnetz); Region; Gewichtungsfaktor.
Service provider change.
Topics: use of the following products and services: current bank account, savings or investments, mortgage credit, long-term credit, car insurance, home insurance, mobile telephone services, fixed telephone services, electricity supply services, fixed line gas supply services, LPG; difficulty to compare offers from different providers with regard to the aforementioned products and services; switch of service provider in the last two years with regard to the aforementioned products and services; assessment of the new provider in terms of price; reasons for not switching to a new provider; most important reasons to change provider of the aforementioned products and services; development of prices for the aforementioned products and services in the last twelve months.
Demography: sex; age; age at end of education; occupation; professional position; type of community; internet connection at home.
Additionally coded was: respondent ID; interviewer ID; language of the interview; country; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; type of phone line; region; weighting factor.
Face-to-face interview
Telephone interview: CATI
In Bulgarien, der Tschechischen Republik, Estland, Lettland, Litauen, Ungarn, Polen, Rumänien und der Slowakei wurden zusätzlich zu den Telefoninterviews face-to-face-Interviews durchgeführt (70% WebCATI und 30% F2F Interviews).
Telephone interviews were conducted in each country with the exception of Bulgaria, the Czech Republic, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary Poland, Romania and Slovakia where both telephone and face-to-face (F2F) interviews were conducted (70% WebCATI and 30% F2F interviews).
Personen im Alter von 21 Jahren und älter
Population aged 21 years and over
Wahrscheinlichkeitsauswahl