Verbraucherbefragung (Januar 1965) Consumer Survey (January 1965)

DOI

Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich der Marktforschung und politischeEinstellungen der Berliner Bevölkerung. Themen: Einschätzung der Einkommensentwicklung sowie derPreisentwicklung; Kontenhaltung; Sparverhalten und Sparziele;Beurteilung von vorgelegten Werbeplakaten; Wahrnehmung von Werbefunk undWerbefernsehen; Produktimage, ermittelt nach demEinkaufslistenverfahren; Kauf von Tiefkühlkost; Bekanntheitsgrad vonKaffeemarken, Rasiergeräten und elektrischen Haushaltsgeräten;vergleichende Beurteilung von Flaschenbier, Dosenbier und Faßbier;eigene Meinungsführerschaft im Konsumbereich; präferierteLadenschlußzeiten; Urlaubsziele und Urlaubspläne; Flugreisen ab Berlin;Briefkontakt zu Verwandten; Beurteilung der Lage Berlins; Einstellungzur Opposition; politisches Wissen; Einstellung zur EWG, zur Verfolgungvon NS-Verbrechen und zu Willy Brandt als Bundeskanzler;Parteipräferenz; Führerscheinbesitz und jährliche Fahrleistung;Verhalten im Verkehr; Lesen von Zeitungen; Selbsttypisierung;Lieblingsfarbe. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; Beruf; berufliche Position; Berufstätigkeit;Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Anzahl derErwachsenen im Haushalt; Ortsgröße. Interviewerrating: Einschätzung der wirtschaftlichen Lage;Schichtzugehörigkeit des Befragten; Interesse des Befragten amBefragungsthema; Wochentag des Interviews.

Omnibus survey from the area of market research and political attitudesof the population of Berlin. Topics: Assessment of income development as well as price development;having a bank account; savings habits and savings goals; judgement onadvertising posters presented; perception of radio commercials andtelevision commercials; product image, determined according to theshopping list procedure; purchase of frozen food; degree of familiarityof brands of coffee, shaving equipment and electric householdappliances; comparative judgement on bottled beer, canned beer and kegbeer; personal opinion leadership in the consumer area; preferred storeclosing times; vacation destinations and vacation plans; air travelfrom Berlin; mail contact with relatives; judgement on the situation ofBerlin; attitude to the opposition; political knowledge; attitude tothe EEC, prosecution of NS crimes and Willy Brandt as federalchancellor; party preference; possession of drivers license and annualdistance driven; conduct in traffic; reading newspapers;self-classification; favorite color. Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; school education; occupation; professional position;employment; household income; size of household; composition ofhousehold; number of adults in household; city size. Interviewer rating: assessment of economic situation; social class ofrespondent; interest of respondent in survey topic; weekday ofinterview.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 16 Jahre und älter

Age: 16 and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0298
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0298
Provenance
Creator Institut Für Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Institut Fuer Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publication Year 1968
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Berlin - West Berlin