Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich der Marktforschung und politischeEinstellungen der Berliner Bevölkerung.
Themen: Einschätzung der Einkommensentwicklung sowie derPreisentwicklung; Kontenhaltung; Sparverhalten und Sparziele;Beurteilung von vorgelegten Werbeplakaten; Wahrnehmung von Werbefunk undWerbefernsehen; Produktimage, ermittelt nach demEinkaufslistenverfahren; Kauf von Tiefkühlkost; Bekanntheitsgrad vonKaffeemarken, Rasiergeräten und elektrischen Haushaltsgeräten;vergleichende Beurteilung von Flaschenbier, Dosenbier und Faßbier;eigene Meinungsführerschaft im Konsumbereich; präferierteLadenschlußzeiten; Urlaubsziele und Urlaubspläne; Flugreisen ab Berlin;Briefkontakt zu Verwandten; Beurteilung der Lage Berlins; Einstellungzur Opposition; politisches Wissen; Einstellung zur EWG, zur Verfolgungvon NS-Verbrechen und zu Willy Brandt als Bundeskanzler;Parteipräferenz; Führerscheinbesitz und jährliche Fahrleistung;Verhalten im Verkehr; Lesen von Zeitungen; Selbsttypisierung;Lieblingsfarbe.
Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Schulbildung; Beruf; berufliche Position; Berufstätigkeit;Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Anzahl derErwachsenen im Haushalt; Ortsgröße.
Interviewerrating: Einschätzung der wirtschaftlichen Lage;Schichtzugehörigkeit des Befragten; Interesse des Befragten amBefragungsthema; Wochentag des Interviews.
Omnibus survey from the area of market research and political attitudesof the population of Berlin.
Topics: Assessment of income development as well as price development;having a bank account; savings habits and savings goals; judgement onadvertising posters presented; perception of radio commercials andtelevision commercials; product image, determined according to theshopping list procedure; purchase of frozen food; degree of familiarityof brands of coffee, shaving equipment and electric householdappliances; comparative judgement on bottled beer, canned beer and kegbeer; personal opinion leadership in the consumer area; preferred storeclosing times; vacation destinations and vacation plans; air travelfrom Berlin; mail contact with relatives; judgement on the situation ofBerlin; attitude to the opposition; political knowledge; attitude tothe EEC, prosecution of NS crimes and Willy Brandt as federalchancellor; party preference; possession of drivers license and annualdistance driven; conduct in traffic; reading newspapers;self-classification; favorite color.
Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; school education; occupation; professional position;employment; household income; size of household; composition ofhousehold; number of adults in household; city size.
Interviewer rating: assessment of economic situation; social class ofrespondent; interest of respondent in survey topic; weekday ofinterview.
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen
Oral survey with standardized questionnaire
Alter: 16 Jahre und älter
Age: 16 and older.
Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl