Verbraucherbefragung (Juni 1962) Consumer Survey (June 1962)

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Mehrthemen-Erhebung aus dem Bereich der Marktforschung. Themen: Einschätzung der eigenen wirtschaftlichen Situation;Beurteilung der Einkommensentwicklung und erwartete Preisentwicklung;Einstellung zur Sozialen Marktwirtschaft; Einkaufsgewohnheiten;Liquiditätspräferenz; Sparverhalten; perzipierte Möglichkeiten zurVerhinderung von Preissteigerungen durch entsprechendesVerbraucherverhalten; Kaufpläne; Einstellung zur Werbung und zuDiskount-Geschäften; Kinobesuch; Rauchgewohnheiten; Selbsteinschätzungdes Gesundheitszustandes; Einstellung zur Schluckimpfung; Wahrnehmungvon Werbung in Rundfunk und Fernsehen; Beurteilung der Lage Berlins;Parteipräferenz und Wahlabsicht; Mediennutzung; Wohnsituation;Beteiligung an Glücksspielen; Selbsteinschätzung derSchichtzugehörigkeit. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;Religiosität; Schulbildung; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen;Haushaltsgröße; Haushaltungsvorstand; Ortsgröße; Bundesland;Interviewbereitschaft. Interviewerrating: Interesse des Befragten am Befragungsthema;wirtschaftliche Situation des Befragten; Wochentag des Interviews

Omnibus survey from the area of market research. Topics: Assessment of personal economic situation; judgement on incomedevelopment and expected price development; attitude to the socialmarket economy; shopping habits; liquidity preference; savings habits;perceived possibilities to prevent price increases throughcorresponding consumer behavior; purchase plans; attitude toadvertising and discount stores; going to the movies; smoking habits;self-assessment of condition of health; attitude to oral vaccination;perception of advertising on radio and television; judgement on thesituation of Berlin; party preference and voting intent; media usage;housing situation; participation in games of chance; self-assessment ofsocial class. Demography: age (classified); sex; marital status; religiousdenomination; religiousness; school education; employment; householdincome; size of household; head of household; city size; state;willingness to participate in the interview. Interviewer rating: interest of respondent in survey topic; economicsituation of respondent; weekday of interview.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

Alter: 16 Jahre und älter

Age: 16 and older.

Auswahlverfahren Kommentar: Quotenauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0293
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.0293
Provenance
Creator Institut Für Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Institut Fuer Markt- Und Verbrauchsforschung, FU Berlin
Publication Year 1968
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OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Berlin - West Berlin