Media-Analyse (MA 82) Media Analysis (MA 82)

DOI

Mediennutzung der westdeutschen Bevölkerung im Jahre 1981. Themen: Detaillierte Ermittlung des Bekanntheitsgrads und derNutzungshäufigkeit von Zeitungen, Zeitschriften,Abonnementszeitschriften und Lesezirkeln; Bezugsart; detaillierteErmittlung von Fernsehgewohnheiten und Beachtung von Werbefernsehensowie Werbefunk, unterschieden nach Tageszeit, Werktagen, Wochenendenund Sendern; Kinobesuch; Reisehäufigkeit und Reiseziele; Reisemonat;Leseorte von Lesezirkeln und Zeitschriften; Leseniveau;Fernsehgerätebesitz; Besitz von Radiogeräten und Autoradio; Gartenbesitzund Gartenart; Haustierbesitz; Art der von der Wohnung aus erreichbarenöffentlichen Verkehrsmittel; Beschreibung der Wohnsituation in Form derStockwerkzahl und des Gebäudealters; Wohnstatus; Wohndauer im Haus;Heimwerkertätigkeiten und Reparaturen am Haus; eigene sportlicheAktivitäten und Besuch von Sportveranstaltungen; Einkaufsgewohnheitenbei Lebensmitteln und Getränken und präferierter Geschäftstyp. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Eheschließungsjahr;Anzahl Ehejahre; Kinderzahl; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung;Beruf; Berufstätigkeit; Einkommen; Haushaltseinkommen; Anzahl Personenmit eigenem Einkommen; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter;Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Befragter istHaushaltsvorstand; Charakteristika des Haushaltsvorstands und derhaushaltsführenden Person; Eheschließungsjahr, Führerscheinbesitz;Parteipräferenz. Interviewerrating: Kooperationsbereitschaft; Interesse des Befragtenam Befragungsthema; Interviewdauer; Wochentag des Interviews; Anzahl derKontaktversuche. Zusätzlich verkodet wurde: Regierungsbezirk; Postleitzahl; Bundesland;Gemeindegrößenklassen nach Boustedt.

Media usage of the West German population in 1981. Topics: detailed determination of the degree of familiarity andfrequency of use of newspapers, magazines, subscription magazines andmagazine subscription clubs; manner of receipt; detailed determinationof television habits and paying attention to television commercials aswell as radio commercials, differentiated by time of day, work days,weekends and stations; going to the movies; frequency of travel anddestinations; month of travel; places of reading with magazinesubscription clubs and magazines; reading level; possession oftelevision set; possession of radio equipment and car radio; having ayard and type of yard; pet possession; type of public transportationavailable from the residence; description of housing situation in formof number of floors and age of building; residential status; length ofresidence in building; do-it-yourself activities and repairs on thebuilding; personal athletic activities and attending sporting events;shopping habits for groceries and beverages and preferred type ofstore. Demography: age; sex; marital status; year of marriage; number ofyears of marriage; religious denomination; school education; vocationaltraining; occupation; employment; income; household income; number ofpersons with their own income; possession of durable economic goods;size of household; composition of household; respondent is head ofhousehold; characteristics of head of household and person runninghousehold; year of marriage, possession of drivers license; partypreference. Interviewer rating: willingness to cooperate; interest of respondentin survey topic; length of interview; weekday of interview; number ofcontact attempts. Also encoded was: administrative district; ZIP (postal) code; state;size of municipality classes according to Boustedt.

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Oral survey with standardized questionnaire

In Privathaushalten lebende deutsche Staatsangehörige ab 14 Jahren

German residential population in private households 14 years old and older

Auswahlverfahren Kommentar: Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl (ADM-Mastersample)

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.1153
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.1153
Provenance
Creator Arbeitsgemeinschaft Media-Analyse, Frankfurt; Media-Micro-Census, Frankfurt
Publisher GESIS Data Archive
Contributor GETAS, Bremen; IFAK, Taunusstein; INFRATEST, Muenchen; MARPLAN, Offenbach; SAMPLE, Hamburg; ISBA, Hamburg; MEDIA-MARKT ANALYSEN Und CONTEST-CENSUS, Frankfurt
Publication Year 1982
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language German
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany - FRG incl. West Berlin