Flash Eurobarometer 55 (Dublin Summit) The Common European Currency

DOI

Das Gipfeltreffen von Dublin. Themen: Einstellung zur EU-Mitgliedschaft des eigenen Landes;Einschätzung der Vorteilhaftigkeit der EU-Mitgliedschaft; Einstellungzum Euro als gemeinsame europäische Währung; Kenntnis desEuroparat-Gipfeltreffens von Dublin und der dort besprochenen Themen;Einstellung zum Aussehen der Euro-Banknoten; präferierter Zeitpunkt derInformationsvermittlung über die anstehenden Veränderungen durch dieEinführung des Euros; präferiertes Tempo bei der Einführung des Euros;präferierte Informationsquellen über den Euro. Demographie: Parteipräferenz; Geschlecht; Alter; Alter beiSchulabschluss; berufliche Tätigkeit; Region; Ortsgröße.

Attitude to the European currency. Judgement on the conference of theEuropean Council in Dublin Topics: General attitude to membership ofthe country in the EU; advantageousness of membership of the country inthe EU; attitude to a common currency; knowledge about the summitmeeting of the European Council in Dublin and the factual questionsdiscussed there; knowledge about the decision on the bank notes of theEuropean currency; acceptance of the final drafts for the EURO banknotes; immediate or later interest in information about possibleeffects of the new European currency; preference for a rapid or gradualconversion to the common currency; preferred sources of informationabout the new European currency; party preference (Sunday question).

Telefonische Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Telephone interview with standardized questionnaire

Alter: 15 Jahre und älter

Respondents 15 years old and older

Auswahlverfahren Kommentar: Repräsentative Auswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.2897
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.2897
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Melich, Anna; Jamar, Nicole; DIMARSO, Bruessel; GALLUP, Kopenhagen; EMNID, Bielefeld; ICAP, Athen; DEMOSCOPIA, Madrid; B.V.A., Viroflay, Frankreich; Irish Marketing Surveys, Dublin; DOXA, Mailand; ILRES, Luxemburg; NIPO, Amsterdam; METRIS, Lissabon; NOP, London; OESTERREICHISCHES GALLUP, Wien; SUOMEN GALLUP, Espoo, Finnland; SIFO, Stockholm; TNS Dimarso, Brüssel TNS GALLUP DK, Kopenhagen EMNID, Bielefeld TNS ICAP, Athen TNS Demoscopia, Madrid B.V.A., Viroflay, Frankreich IRISH MKTG SURVEYS, Dublin DOXA, Mailand TNS ILReS, Luxemburg TNS NIPO, Amsterdam Österreichisches GALLUP, Wien
Publication Year 1997
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Denmark; Germany; Greece; Finland; France; Ireland; Italy; Luxembourg; Netherlands; Austria; Portugal; Sweden; Spain; United Kingdom