Flash Eurobarometer 116 (Special Target: E-Commerce)

DOI

Einstellung zu und Gebrauch von E-Commerce bei Unternehmen.

Themen: Internetanschluss und Internetpräsenz des Betriebes; Bestellmöglichkeiten auf der Internetseite; Verkauf von Produkten und Serviceangeboten über das Internet; Anteil der Verkaufsabschlüsse über das Internet; eigener Einkauf über das Internet; Anteil der eigenen Einkäufe über das Internet; Probleme bei den Verkaufs- und Einkaufsabwicklungen über das Internet (Viren, illegale Zugriffe, Angriffe auf die Webpräsenz); Maßnahmen gegen Sicherheitsprobleme. Demographie: Angaben zum Unternehmen: Anzahl der Mitarbeiter im eigenen Land, Unternehmensgröße; Position des Befragten im Unternehmen; Branche; Jahresumsatz des Unternehmens im letzten Jahr. Zusätzlich verkodet wurde: Land; SIC-Code; NACE-Code; Gewichtungsfaktor.

Attitudes of companies towards e-commerce.

Topics: internet connection of the company; availability of a company website; possibility to make orders via the company’s website; sales through electronic market places; percentage of the total sales coming from internet sales; purchase of supplies via the internet; purchase of supplies via electronic market places; percentage of total supplies currently purchased on the internet; experienced problems with regard to electronic sales and purchases in the last six months: viruses, illegal access, denial of service, defacement of web server, ID theft, occupation of domain name; measures taken to protect company against security problems: firewall, virus scanner, intrusion detection, SSL server site. Demography: information about the company: number of employees in the own country, company size; position of respondent at the company; company sector; turnover of the company in the own country. Additionally coded was: country; SIC-Code; NACE-Code; weighting factor.

Telephone interview

In der EU angesiedelte Unternehmen mit mehr als 10 Mitarbeitern (ausgenommen Landwirte). Befragt wurden General Manager, höchste Finanzverantwortliche oder höchste Verantwortliche für den IT-Bereich.

Companies employing 10 persons or more (farmers excluded), installed in the European Union

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Geschichtete Zufallsauswahl

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.3606
Metadata Access https://api.datacite.org/dois/10.4232/1.3606
Provenance
Creator Europäische Kommission
Publisher GESIS Data Archive
Contributor Mohedano-Brethes, Ruben; Soufflot De Magny, Renaud; DIMARSO, Brüssel; GALLUP, Kopenhagen; EMNID, Bielefeld; ICAP, Athen; DEMOSCOPIA, Madrid; SOFRES, Montrouge, Frankreich; IRISH MARKETING SURVEYS, Dublin; DOXA, Mailand; ILRES, Luxemburg; NIPO, Amsterdam; METRIS, Lissabon; NOP, London; GALLUP SVENSKA, Stockholm
Publication Year 2002
Rights Alle im GESIS DBK veröffentlichten Metadaten sind frei verfügbar unter den Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. GESIS bittet jedoch darum, dass Sie alle Metadatenquellen anerkennen und sie nennen, etwa die Datengeber oder jeglichen Aggregator, inklusive GESIS selbst. Für weitere Informationen siehe https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp?db=d; All metadata from GESIS DBK are available free of restriction under the Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication. However, GESIS requests that you actively acknowledge and give attribution to all metadata sources, such as the data providers and any data aggregators, including GESIS. For further information see https://dbk.gesis.org/dbksearch/guidelines.asp
OpenAccess true
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Version 1.0.0
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Denmark; Germany; Finland; France; Greece; Ireland; Italy; Luxembourg; Netherlands; Austria; Portugal; Sweden; Spain; United Kingdom