Mediennutzung der deutschen Bevölkerung im Jahr 1971.
Themen: Bekanntheitsgrad sowie Nutzungshäufigkeit von Zeitungen,Zeitschriften, Abonnementszeitschriften und Lesezirkeln; Bezugsart;Fernsehgewohnheiten und Beachtung von Werbefernsehen sowie Werbefunk;Reisen und Reiseziele; Kinobesuch; Führerscheinbesitz; Telefonbesitz;Farbfernsehgerätebesitz.
Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Kinderzahl; Alter derKinder (klassiert); Konfession; Schulbildung; Beruf; Berufstätigkeit;Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung;Haushaltungsvorstand; Schichtzugehörigkeit; Ortsgröße; Bundesland;Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter.
Interviewerrating: Befragungstag.
Media usage of the German population in 1971.
Topics: Degree of familiarity as well as frequency of use ofnewspapers, magazines, subscription magazines and magazine subscriptionclubs; manner of acquisition; television habits and paying attention totelevision commercials as well as radio commercials; trips anddestinations; going to the movies; possession of drivers license;possession of a telephone; possession of color television set.
Demography: age; sex; marital status; number of children; ages ofchildren (classified); religious denomination; school education;occupation; employment; household income; size of household;composition of household; head of household; social class; city size;state; possession of durable economic goods.
Interviewer rating: day of survey.
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen
Oral survey with standardized questionnaire
Alter: 14 Jahre und älter
Residential population 14 years old and older.
Auswahlverfahren Kommentar: Mehrstufige Zufallsauswahl